تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 84345
نصب انبوهی از توربین‌های بادی برای تولید برق در مرزهای آبی انگلیس باعث اختلال در عملکرد سیستم‌های الکترونیک کنترل و نظارت مرزی شده است.
توربین‌های بادی به تهدید امنیتی انگلیس مبدل شدند
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از سی جی تی ان، نصب توربین‌های بادی در سواحل دریاها روشی برای تأمین برق پاک و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید الکتریسیته به منظور جلوگیری از تشدید گرمایش زمین است. اما به نظر می‌رسد دولت انگلیس در این زمینه افراط کرده و همین امر باعث شده دفاع از مرزهای زمینی این کشور از طریق تجهیزات فنی با مشکلاتی مواجه شود.

توربین‌های مرتفع بادی عملکرد دستگاه‌هایی که وظیفه شناسایی پرنده‌های ناشناس و مشکوک را در سواحل انگلیس بر عهده دارند، مختل می‌کنند و حرکت چرخشی پره های آنها باعث ثبت علائم و داده‌های گمراه کنند در رادارها می‌شود. همچنین این توربین‌ها توان رصد و کنترل مرزی رادارها را نیز کاهش می‌دهند.

نگرانی از اختلال مذکور باعث شده تا دولت انگلیس ۵ میلیون دلار بودجه برای حل این مشکل اختصاص دهد. این بودجه به شرکت‌هایی پرداخت خواهد شد که روش‌هایی برای غلبه بر این چالش پیشنهاد دهند. انتظار می‌رود در این زمینه ۵ تا ۶ قرارداد تا ماه ژوئن منعقد شود./مهر

https://zistonline.com/vdcdks0j.yt0oo6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما