تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 84333
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به فعالیت غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز گفت: استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند.
برق ارزان ایران در اختیار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
به گزارش زیست آنلاین، حسن کریمی اظهار کرد: با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق اهواز، عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، ۱۲۸ دستگاه استخراج رمز ارز در اهواز کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به انجام عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز افزود: در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت، این تعداد دستگاه استخراج رمز ارز در مناطق عین ۲ اهواز، کوی سیاحی و کوی چبیشات در گاراژهای متروکه کشف و جمع‌آوری شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن روبه‌رو هستیم گسترش استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز در سطح جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند و لازم است معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در زمینه کشف و ضبط آن‌ها و همچنین آموزش همگانی نسبت به استفاده غیرمجاز از ماینرها و شناسایی عوامل با این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.

کریمی عنوان کرد: از دو ماه پایانی سال ۹۹ تاکنون ۷۸۴ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

کریمی خاطر نشان کرد: استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد؛ استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق دارد و با توجه به قیمت نازل برق در ایران و به ویژه مناطق گرمسیر، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند./ایسنا

https://zistonline.com/vdcaeena.49nye15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما