تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 84327
تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور برای نخستین بار بر اساس گفت و گو با محققان، صاحبنظران، پیشکسوتان و مدیران و افراد شاخص سال‌های گذشته و حال حاضر حوزه مدیریت مناطق بیابانی در استان‌ها و ستاد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حال انجام است.
تدوین تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور
به گزارش زیست آنلاین، با ۲۵ نفر از صاحبنظران که بیش از نیم قرن در حوزه تحقیق، سیاستگذاری،برنامه ریزی و اجرای پروژه های مقابله با بیابان‌زایی فعالیت کرده‌اند در قالب پژوهش تاریخ شفاهی مصاحبه و گفت وگو انجام می شود.

وحید جعفریان - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها - در توضیح بیشتر این پروژه گفت: در طول بیش از نیم قرن فعالیت‌های بیابان‌زدایی که در سخت‌ترین شرایط کاری و با دشواری و چالش‌های فراوان صورت گرفته است کمتر می‌توان رد پایی از تجارب و درس‌آموخته‌های مکتوب فعالان این بخش به‌خصوص کسانی که در عرصه‌های کاری حضور داشته و با ایده‌ها و ابتکارات خود موجبات احیای عرصه‌های بیابانی و حفظ روستاها و شهرها و مناطق زیستی این عرصه‌ها را فراهم کرده‌اند، به‌دست آورد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها افزود: دانش علمی و تجربی این افراد به منزله گنجینه باارزشی است که می‌تواند بر غنای کاری در مدیریت مناطق بیابانی کشور بیفزاید و به فعالیت‌های گسترده مقابله با بیابان‌زایی هویت و اعتبار ببخشد.

جعفریان یادآور شد: استفاده از دانش و تجربیات گذشتگان مسیر پیش رو را هموار و روشنتر ساخته است و از تکرار خطاها و آزمودن آزموده ها می‌کاهد. اندوخته‌های گذشتگان به همکاران جوان فعال در این بخش‌ها انگیزه می‌دهد و محملی برای تکریم و قدردانی از زحمات کسانی است که در این مسیر تلاش کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها همچنین خاطر نشان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده پیش‌بینی می‌شود تا روز جهانی مقابله با بیابان‌زدایی سال جاری  در ۲۷ خرداد ماه  کار میدانی تدوین دانش شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور به پایان برسد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، تدوین پروژه تاریخ شفاهی مدیریت مناطق بیابانی کشور کاری مشترک از سوی دفتر امور بیابان و دفتر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل هاست. /ایسنا

https://zistonline.com/vdcd5s0j.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما