تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 84321
نمایشگاه خودرو شانگهای که از سال ۱۹۸۵به محفلی برای هنرنمایی آخرین دستاوردهای صنعت خودرو بدل شده، روز گذشته به نوزدهمین دوره خود پایان داد.
 آخرین فناوری‌های خودرویی در اتوشانگهای ۲۰۲۱
به گزارش زیست آنلاین، با وجود محدودیت‌هایی که در پی شیوع کووید بر سراسر جهان حاکم شده، بالغ بر هزار طراح، مهندس و تولید‌کننده خود را به چین رساندند تا در جریان آخرین تحولات این صنعت قرار گیرند.

کمپانی‌های بزرگ خودروسازی از اروپا، ایالات‌متحده و آسیا برای به نمایش گذاشتن محصولات خود از کوچک‌ترین قطعات تا به‌روزترین فناوری‌های خود روبه‌روی رسانه‌های جهان قرار گرفتند.

نمایشگاهی که از ۱۹ تا ۲۸ آوریل در شانگهای برگزار شد، در مساحتی به اندازه ۳۶۰هزار متر مربع و در ۱۲سالن، جدیدترین دستاوردهای مهندسی به نمایش درآمد.

آخرین فناوری‌های خودرویی در اتوشانگهای ۲۰۲۱

تمرکز نوزدهمین نمایشگاه موتور و خودروی شانگهای ۲۰۲۱ روی خودروهای برقی، خودران‌ها و خودروهای متصل [به شبکه‌های اینترنتی و به یکدیگر] connected cars بوده و در این میان دو نسخه خودروی لینکلن از برند فورد با نام‌های Lincoln Corsair PHEV  و Zephyr Reflection به شدت درخشیدند. همچنین کمپانی خودروسازی چینی-سوئدی پولستار از خودرو برقی خود با نام پولستار ۲ رونمایی کرد که مورد توجه ویژه کارشناسان قرار گرفت. بازار خودروهای برقی در سال‌های اخیر با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود و شرایط همه‌گیری از یک سو و تاکید جهانیان بر مبارزه با تغییرات اقلیمی، بر سرعت خرید خودروهای برقی افزود. تنها در چین فروش خودروهای برقی در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱، نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی سه برابری داشته است. به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگ جهانی در این نمایشگاه برتری خود در تکنولوژی اتومبیل‌های برقی را به رخ کشیدند. در ادامه این گزارش به خودروهایی که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ مورد توجه قرار داشتند اشاره می‌کنیم.
  محصولات برتر شانگهای ۲۰۲۱

آلمان که در نوآوری و استفاده از انرژی‌های پاک در جهان پیشرو است، خودروسازی خود را نیز با انرژی برقی سازگار کرده است. کمپانی آئودی در این نمایشگاه از محصول مشترک خود با کمپانی‌های چینی FAW و SAIC رونمایی کرد. آئودی چهار محصول خود را در این نمایشگاه به رخ کشید که شامل Audi A۶ e-tron ، Audi A۷L، مدل به روز شده Audi Q۵L و همچنین طرح در دست ساخت خود با نام «آئودی شانگهای» می‌شود.

Audi A۶ e-tron خودرویی تمام برقی است که کار طراحی آن در اواخر سال ۲۰۲۰ به اتمام رسید و از دو موتور برقی تغذیه می‌شود. همچنین سری «هان» ساخت کمپانی بی‌وای‌دی چین با افزایش فروش در ماه‌های اخیر، خود را به کمپانی تسلا رسانده است. در این نمایشگاه نیز این کمپانی از سه خودروی برقی و یک خودروی هیبریدی رونمایی کرد و امیدوار است استقبال از آن همچون استقبال از خودروی «هان» چشمگیر باشد.

به سراغ جیلی می‌رویم.کمپانی جیلی نیز در شمار کمپانی‌های چینی دیگری بود که در این نمایشگاه سوژه مطبوعات بود. این کمپانی بر نسخه Geometry A تمرکز کرد و موتور آن را ارتقا داد.

در مدل جدیدی که از این نسخه رونمایی شد، این خودرو قادر است تنها با یک بار شارژ، مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را طی کند که این رقم برای خودروهای برقی، بسیار مطلوب است. مدل‌های A و C این خودرو در بازار چین با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود و اکنون در پی آن است که برای ورود به بازارهای جهانی، شریک پیدا کند. کمپانی لینک اندکو نیز با یک خودروی هیبریدی به نمایشگاه شانگهای آمد که پیش‌تر خبری در مورد آن نبود.

در مراسم رونمایی از این خودرو تاکید شد که موتور این خودرو کاملا برقی است و سازندگان و طراحان امیدوارند بازاری جهانی برای محصول خود بیابند.

پولستار نیز دیگر کمپانی خبرساز این نمایشگاه بود. محصولات به نمایش درآمده از این کمپانی، بسیاری را شگفت‌زده کرد. مدل الکترونیک هیبریدی پولستار ۱ و مدل کاملا برقی پولستار ۲ نسخه‌های ویژه این خودروسازی برای نمایشگاه بود. این دو مدل بدنه‌هایی ساخته شده از فیبرهای کربنی دارند که با پلیمر تقویت شده‌ است. توان موتورهای این دو که حدود ۶۱۹ اسب‌بخار است نیز موضوعی بود که بسیاری از تحلیلگران به آن پرداخته بودند.

همچنین کمپانی آلمانی مرسدس از دو اتومبیل تمام برقی خود با نام‌های EQB وEQS رونمایی کرد و توجه طراحان را به ساختار بدنه این خودرو جلب کرد.

این کمپانی که همکاری خود با چین را در زمینه ساخت خودرو افزایش داده در سال ۲۰۲۱ این دو مدل برقی را روانه اروپا خواهد کرد و سال بعد به بازار ایالات‌متحده وارد می‌‌شود. گرچه برخی معتقدند مدل EQB در تزئینات خارجی به‌ویژه چراغ‌های خود، تفاوت ویژه‌ای با نسخه پیشین خود ندارد اما طیف رنگی آن گسترده‌تر شده است.

مرسدس هنور در باب توان موتور و قیمت آن اطلاعاتی منتشر نکرده است. سایر کمپانی‌های خودروسازی نیز در این نمایشگاه حضوری پررنگ داشتند. فولکس واگن از مدل VW ID۶ خود رونمایی کرد که تنها برای بازار چین طراحی و تولید شده است. تویوتا از مدل تمام برقی خود در سری خودروهای bZ پرده‌برداری کرد که ژاپن و چین را بازار هدف خود می‌داند.

بی‌ام‌و از جزئیات مدل BMW M۳ و M۴ xDrive سخن گفت و اعلام کرد توان موتورهای خود را به ۳۰۰ تا ۵۰۰ اسب‌بخار ارتقا داده است. لکسوس نیز مدل ES خود را به‌روز کرده و به نمایش گذاشت.

علاوه‌بر خودرو؛ محصولات برقی و فناوری‌هایی که مصرف سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد نیز به نمایش گذاشته شد. کمپانی هوآوی و دی‌‌جی‌ای از محصولاتی رونمایی کردند که مصرف سوخت را در خودروهای با سوخت فسیلی کاهش می‌دهد و پایه‌ای الکترونیکی را جایگزین آن می‌کند./دنیای اقتصاد

https://zistonline.com/vdchzxn6.23nkidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما