تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 84313
زیست آنلاین: دولت آلمان روز جمعه برنامه هایی برای قراردادهایی با نام "قرارداد تفاوت" (CfD) ارائه داد. ابزارهایی که به شرکت های فولاد، سیمان، آهک و آمونیاک کمک می کنند تا هزینه های انتقال به فناوری های کم کربن را تأمین کنند.
برنامه دولت آلمان برای کمک به صنایع برای کاهش دی اکسید کربن
به گزارش زیست آنلاین، پیش نویس برنامه وزارت محیط زیست این کشور که توسط رویترز رویت شده است، می گوید شرکت هایی که متعهد به کاهش بیش از نیمی از انتشار دی اکسید کربن خود هستند با استفاده از فن آوری های نوآورانه می توانند بر اساس CfD های 10 ساله فعالیت کنند.

این طرح، مسیر را به بزرگترین اقتصاد اروپا برای استفاده از پرداختهای CfD نشان می دهد که شرکت ها باید در مزایده ها پیشنهاد بدهند و حداقل قیمت را برای محصولات کم کربن تضمین کنند.

از طریق CfD، دولت هزینه های عملیاتی بالاتر از هزینه های موجود در فرآیندهای موجود را کاهش می دهد یا تأمین می کند.

این پیش نویس به هیدروژن سبز حاصل از انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی اشاره دارد که آلمان امیدوار است بتواند آن را برای تولید سوخت مصنوعی برای صنعت، انرژی و بخش های حمل و نقل توسعه دهد.

در متن پیش نویس آمده است: این طرح شامل فناوری های پل، مانند استفاده نسبی از گاز طبیعی (فسیلی) و هیدروژن سبز (از انرژی های تجدیدپذیر) در نیروگاه های کاهش مستقیم (ساخت فولاد) یا آمونیاک است که در آن ها سهم هیدروژن سبز باید در طول مدت اجرای CfD، به طور قابل توجهی افزایش یابد.

دادگاه عالی آلمان روز پنجشنبه خواستار به روزرسانی قانون آب و هوا تا پایان سال 2022 شد، که به کاهش سریعتر انتشار گازهای گلخانه ای نیاز دارد.

پیش نویس برنامه، مورد بررسی كمك های دولتی اتحادیه اروپا قرار می گیرد و باید به این واقعیت رسید كه CfD ها ابزاری اثبات شده برای تحریك انرژی های تجدیدپذیر هستند كه پیش از این در انگلیس تجربه شده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcippav.t1a5z2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما