تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 84288
زیست آنلاین: دانشمندان اخیرا اعلام کردند که اختلاف زیادی بین میزان انتشار گازهای گلخانه ای که کشورها گزارش می کنند و مقداری که مدلهای گوناگون نشان می دهند، مشاهده کرده اند.
میزان انتشار کربن بیش از آن است که کشورها گزارش می کنند
به گزارش زیست آنلاین، مقدار این اختلاف به اندازه انتشار سالانه ایالات متحده آمریکا است.

اختلاف حدود 5/5 میلیارد تنی دی اکسید کربن در سال به این دلیل نیست که کشورها کار اشتباهی انجام می دهند. بلکه به دلیل تفاوت بین روش های علمی مورد استفاده در موجودی های ملی است که کشورها براساس موافقت نامه پاریس در مورد تغییرات اقلیم از آن استفاده می کنند و روش هایی است که توسط مدل های بین المللی استفاده می شوند.

جاکومو گراسی، نویسنده تحقیق در مورد این اختلاف و مامور علمی در مرکز تحقیقات مشترک کمیسیون اروپا گفت: اگر مدل ها و کشورها با زبان متفاوتی صحبت کنند، ارزیابی پیشرفت آب و هوایی کشورها دشوارتر خواهد بود. برای حل این مشکل، باید راهی برای مقایسه این برآوردها پیدا کنیم.

اختلاف در انتشار، که روز دوشنبه در ماهنامهNature Climate Change منتشر و در مورد آن توضیح داده شد، ممکن است به این معنی باشد که برخی از کشورها مجبور به بازنگری در کاهش میزان انتشار خود هستند.

به عنوان مثال، در مدل های کشوری، که توسط ایالات متحده و سایر کشورها از آن استفاده شده است، زمین های جنگلی مدیریت شده بیش از آنچه مدل های مستقل نشان می دهند کربن جذب می کنند.

مشکل اینجاست که برخی از کشورها ادعا می کنند جنگل های مدیریت شده مقادیر زیادی از انتشارها را جذب می کنند و برای کاهش انتشار از اتومبیل ها، خانه ها و کارخانه ها اقدامات کافی انجام نمی دهند.

در حالی که کشورها تلاش می کنند به تعهدات خود در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان بخشی از توافق نامه پاریس برای محدود کردن افزایش درجه حرارت زمین کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن عمل کنند، این اختلاف می تواند به یک موضوع مهم و اساسی تبدیل شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjo8eo.uqexozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما