تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 84280
زیست آنلاین: دیپلمات های کشورهای عضو اتحادیه اروپا هفته جاری در مورد اینکه بخش حمل و نقل و ساختمان برای انتشار دی اکسید کربن خود پول پرداخت کنند، بحث خواهند کرد.
اتحادیه اروپا به دنبال اخذ پول از بخش های حمل و نقل و ساختمان است
به گزارش زیست آنلاین، اتحادیه اروپا هفته گذشته موافقت کرد که میزان خالص انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030 نسبت به سطح 1990، حداقل 55 درصد کاهش دهد. هدف جدیدی که نیاز به کاهش سریع انتشار در همه بخش ها، از کشاورزی تا صنایع سنگین دارد.

اکنون بروکسل باید سیاست هایی را برای تحقق بخشیدن به این هدف طراحی کند. برای اتومبیل ها و ساختمان ها، یک سیستم تجارت آلایندگی (ETS) که آلاینده ها را مجبور به خرید مجوز برای پوشش دادن میزان انتشار دی اکسید کربن می کند، در نظر گرفته شده است.

کمیسیون در مورد سندی که این هفته در مورد آن گفتگو گفتگو خواهند کرد، درباره سیاست بالقوه گفت: این امر باید به تدریج اتفاق بیفتد، طوری که منجر به اخلال در این بخشها نشود و با قیمت کربن در ETS فعلی تداخل نداشته باشد. "

در این سند آمده است: هدف جدید 2030 در مقایسه با هدف قبلی اتحادیه اروپا، نیاز به کاهش 10 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای از بخشهایی است که در حال حاضر تحت پوشش ETS نیستند.

این بخشها شامل حمل و نقل، ساختمانها و کشاورزی است. کمیسیون در حال بررسی ETS برای دو مورد اول است در حالی که به طور جداگانه، کشورهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره در مورد اصلاح یارانه های کشاورزی برای کمک به کاهش انتشار از بخش کشاورزی هستند.

اتحادیه اروپا در حال حاضر از ETS برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای از نیروگاه ها و صنایع استفاده می کند.

گفتگوهای این هفته پیش زمینه ای برای اجلاس 25 می است که رهبران اتحادیه اروپا درباره برنامه های خود برای تحقق هدف جدید خود برای سال 2030 بحث و تبادل نظر می کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbg5bw.rhbawpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما