تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 84275
پیش بینی های وزارت انرژی روسیه می گوید اگر تقاضا برای سوخت پاک هیدروژن در دنیا بیشتر شود، این کشور می تواند تا سال 2050 بیش از 100 میلیارد دلار هیدروژن بفروشد.
 روسیه به دنبال درآمد 100 میلیارد دلاری از صادرات هیدروژن است
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از راشاتودی، بر اساس برنامه ریزی های دولت روسیه این کشور می تواند در عرض سه دهه میزان صادرات هیدروژن را از 7.9 میلیون تن به 33.4 میلیون تن برساند.

بر اساس این گزارش، روسیه می تواند تا سال 2024 از محل صادرات این ماده سوختی پاک 600 میلیون تا 3.3 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

در ادامه این گزارش آمده است که تا نیمه های دهه آتی، صادرات هیدروژن به 2 تا 7 میلیون تن و درآمد 7.8 تا 21.1 میلیارد دلار می رسد.

و بر اساس تقاضای جهانی درآمد سالانه صادرات هیدروژن تا سال 2050 بیش 23.6 تا 100 میلیارد دلار متغییر خواهد بود.

دلیل تفاوت بالای بین این ارقام در نوع سناریوهایی است که این گزارش برای آینده بازار سوخت هیدروژن در نظر گرفته است. بنا بر محاسبات این گزارش بازار هیدروژن دنیا در آینده ای نزدیک امکان توسعه دارد و می تواند بازاری همانند بازار نفت و ال ان جی برای خود به وجود آورد.

یکی از فاکتورهایی که چشم انداز آینده بازار هیدروژن را روشن تر می کند تلاش های اتحادیه اروپا برای دستیابی به برنامه های اقلیمی تا سال 2050 است. از سویی تقاضا برای هیدروژن بستگی به قیمت انواع هیدروژن، سبز یا آبی، دارد.

گزارش وزارت انرژی روسیه می گوید تولید هیدروژن در روسیه 4 دلار در هر کیلوگرم هزینه دارد در حالی که تولید هر کیلوگرم هیدروژن در آسیا 7 تا 8 دلار هزینه خواهد داشت و از سویی توسعه تکنولوژی های هیدروژن هم هزینه این سوخت را تا 30 درصد کاهش می دهد.

پیش از این الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، گفته بود که روسیه به دنبال تبدیل شدن به رهبری جهانی در تولید هیدروژن است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcft0dc.w6djeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما