تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 84270
زیست آنلاین: بولسونارو، رئیس جمهور برزیل کاهش بودجه وزارت محیط زیست این کشور را یک روز پس از آنکه قول داد اعتبار مقابله با جنگل زدایی را افزایش دهد، تصویب کرد.
به گزارش زیست آنلاین، وی در اجلاس آب و هوایی به میزبانی آمریکا قول داد اعتبار محیط زیست را دو برابر کند و جنگل زدایی غیرقانونی را تا سال 2030 پایان دهد

اما بودجه ای که روز جمعه تصویب شد، شامل تعهدهای وی، یا پیشنهادهای اضافی ارائه شده توسط کنگره نبود.

دولت وی حفاظت ها را ضعیف کرده و می خواهد مناطق حفاظت شده را توسعه دهد.

منتقدان می گویند وعده های روز پنجشنبه رئیس جمهور، با توافق جنجالی برزیل که در حال مذاکره با ایالات متحده برای دریافت کمک مالی در ازای حفاظت از آمازون، بزرگترین جنگل بارانی جهان و مناطق دیگر است، مرتبط می باشد.

بودجه فدرال 2021 برای وزارت محیط زیست و سازمان هایی که وظیفه نظارت بر عهده آن ها است، 2.1 میلیارد رئال (280 میلیون پوند، 380 میلیون دلار) است. بودجه این وزارتخانه در سال 2020 حدود 3 میلیارد رئال بود.

ریکاردو سالس، وزیر محیط زیست برزیل گفت که وی از وزارت اقتصاد درخواست کرده است که بودجه را مجددا بازنگری کرده و تعهد بولسونارو را در اجلاس آب و هوایی ایالات متحده در نظر بگیرد.

سیاست های زیست محیطی بولسونارو، که توسط رهبران قدرتمند تجارت کشاورزی حمایت می شود، محکومیت گسترده ای را به همراه داشته است. رئیس جمهور راست گرای افراطی، کشاورزی و استخراج معدن در آمازون را تشویق کرده و قوانین زیست محیطی را کاهش داده است.

سال گذشته، جنگل زدایی در آمازون به بالاترین سطح در 12 سال گذشته رسید. فعالان محیط زیست و مردمان بومی می گویند که بودجه حافظت از محیط زیست به هیچ وجه کافی نیست و مصونیت از مجازات قطع غیر قانونی درختان و استخراج معادن در مناطق حفاظت شده را وضعیت را وخیم تر کرده است.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcawuna.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما