تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 84263
نیویورک سیتی خواستار تعقیب قانونی سه غول نفتی اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل شده و مدعی است این سه غول نفتی مدعی اند سوختی که می فروشند سوختی پاک است و خود را به عنوان یک شرکت مبارز در برابر تغییرات اقلیم جا زده اند.
طرح شکایت اقلیمی نیویورک سیتی از سه غول نفتی
به گزارش زیست آنلاین، از آفشور انجینیر، این دادخواست بعد از آن مطرح شده است که دادگاه استیناف تلاش های این شهر را برای محکومیت 5 غول نفتی به کمک به جبران هزینه هایی که این غول ها در ایجاد گرمایش جهانی باعث و بانی آن بودند رد کرد.

حالا وکلای نیویورک سیتی می گویند اکسون موبیل، بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل به همراه موسسه نفت آمریکا «به صورت سیستماتیک و عمدا باعث گمراهی مصرف کنندگان خود شده و به آنها در جایگاه های سوخت پاکتر، سوخت معمولی فروخته‌اند و درباره کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای هم دروغ گفته اند و تاثیرات خود بر افزایش گرمایش جهانی را پنهان کرده اند».

با این حال اکسون موبیل شایستگی این دادگاه را زیر سوال برده است. رویال داچ شل هم مخالفت خود را با این دادگاه اعلام کرده است اما می گوید باور دارد که تمامی بخش های تجاری باید برای کاهش اثرات تغییرات اقلیم اقدام کنند. بریتیش پترولیوم فعلا در این زمینه سکوت کرده است.

در اوایل ماه جاری دومین دادگاه استیناف در منهتن تشکیل شد تا به اتهامات شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم، شورون، اکسون موبیل، کونوکوقیلیپس و رویال داچ شل رسیدگی کند اما اتهامات وارد بر آنها از سوی نیویورک سیتی را رد کرد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcc1iq4.2bq0e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما