تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 84241
زیست آنلاین: رویال داچ شل، اعلام کرد که در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی برای آزمایش استفاده از سلول های سوختی هیدروژن برای کشتی ها در سنگاپور است.
شل از سلولهای سوختی هیدروژن برای کشتی ها استفاده خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، شل می گوید اگر این آزمایش موفقیت آمیز باشد، زمینه را برای حمل و نقل پاک تر و با انرژی هیدروژن فراهم می کند.

این آزمایش شامل توسعه و نصب پیل سوختی واحد کمکی روی یک کشتی roll-on/roll-off است که کالا، وسایل نقلیه و تجهیزات، که بر روی کامیون قرار دارند را بین سنگاپور و سایت تولیدی Pulau Bukom شل واقع در جزیره ای نزدیک سرزمین اصلی حمل می کند.

کشتی roll-on/roll-off کشتی باری است که برای حمل محموله های چرخ دار مانند اتومبیل ها و کامیون ها طراحی شده است که با چرخ های خود سوار کشتی شده و از آن خارج می شوند.

شل کشتی آزمایشی را چارتر کرده و سوخت هیدروژن را تأمین می کند. این شرکت همچنین با شرکت SembCorp Marine Ltd (SCMN.SI) و واحد آن LMG Marin کار می کند که سلول سوختی را طراحی خواهد کرد و کشتی متعلق به Penguin International Ltd (PGUN.SI) را مقاوم سازی می کند.

شل اعلام کرد، تیم تحقیقاتی ابتدا یک مطالعه امکان سنجی را با هدف نصب پیل سوختی در سال آینده انجام می دهد و کشتی برای یک دوره آزمایشی 12 ماهه کار فعالیت خواهد کرد.

نیک پاتر، مدیر کل حمل و نقل دریایی شل در آسیا، اقیانوسیه و خاورمیانه گفت: ما سلولهای سوختی و هیدروژن را به عنوان یک مسیر امیدوار کننده برای حمل و نقل بدون کربن می بینیم و همکاری با شرکا در این مسیر، درک ما را از این فناوری مهم توسعه خواهد داد.

رهبران این صنعت می گویند برای دستیابی به اهداف صنعت حمل و نقل كه توسط سازمان ملل تعیین شده است، اولین كشتی ها با انتشار صفر خالص باید تا سال 2030 وارد ناوگان حمل و نقل جهانی شوند. كشتی هایی كه سوخت آن ها از طریق هیدروژن تامین می شود و می توانند به دستیابی به این اهداف کمک کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcizrav.t1a552bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما