تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 84240
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته گفت که می خواهد انتشار خالص گازهای گلخانه ای روسیه در 30 سال آینده کمتر از اتحادیه اروپا باشد، هدفی که وی سخت اما قابل دستیابی توصیف کرد.
عزم روسیه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، روسیه چهارمین منتشر کننده گاز گلخانه ای در جهان است. پوتین قرار است روز پنجشنبه در اجلاس مجازی تغییرات آب و هوایی به میزبانی ایالات متحده سخنرانی کند.

پوتین در سخنرانی سالانه خود، خطاب به مقامات عالی رتبه و قانون گذاران گفت: طی 30 سال آینده، میزان خالص انتشار گازهای گلخانه ای در روسیه باید کمتر از اتحادیه اروپا باشد. این موضوع با توجه به وسعت کشور ما، جغرافیا، آب و هوا و ساختار اقتصادی، کار دشواری است. با این حال، من کاملاً مطمئن هستم که این هدف، با توجه به توان علمی و فناوری ما، قابل دستیابی است. "

انتشار گازهای گلخانه ای روسیه حدود نیمی از کل 27 کشور اتحادیه اروپا است که در مجموع سه برابر این کشور جمعیت دارند.

اقتصاد روسیه به شدت به صادرات نفت، گاز و منابع معدنی متکی است و تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی چالش های جدی برای کرملین می باشد.

پوتین گفته است که روسیه 2.5 برابر متوسط جهانی در حال گرم شدن است و اگر ذوب یخ در شهرهای شمالی ادامه داشته باشد، یک فاجعه اتفاق خواهد افتاد.

روسیه برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، در سپتامبر 2019 به توافقنامه پاریس پیوست. نوامبر گذشته پوتین به اعضای دولت این کشور دستور داد تا برای كاهش 30 درصدی میزان انتشار تا سال 3030 نسبت به سال 1990 تلاش كنند. اتحادیه اروپا در مسیر خنثی سازی کربن تا سال 2050، در تلاش است تا سال 2030، انتشار خود را 40 درصد کاهش دهد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdchvin6.23nkkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما