تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 84222
غول نفت و گاز ایکواینر از سهامداران خود خواسته که اهداف مربوط به کاهش انتشارات میانی مرحله سوم را رد کنند.
 ایکواینر: هدف کاهش انتشار مرحله 3 را کنار گذارید
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از رویترز، ایکواینر روز دوشنبه از سهامداران خود خواسته است که پیشنهادی را که یکی از گروه های فعال محیط زیست ارائه داده و از آنها خواسته این شرکت ار تحت فشار گذارند تا اقدام به کاهش انتشارات از محصولات انرژی تولیدی خود کند، رد کنند.

این شرکت بزرگ دولتی متعهد است که در تولید انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند و تا سال 2050 اهداف بلند مدتی را برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای و رساندن این انتشارات به رقم صفر در دستور کار قرار دهد.

این اهداف در برگیرنده انتشار حاصل از مصرف محصولات انرژی توسط مصرف کنندگان را شامل و با نام انتشارات مرحله سوم شناخته می شوند.

ایکواینر می گوید که هیات اجرایی این شرکت استراتژی هایی برای برنامه های اقلیمی دارد و از گذار پایدار و متعادل به جامعه ای کم کربن حمایت می کند. بنابراین این شرکت توصیه می کند که در جلسه آتی سهامداران بر ضد این پیشنهاد رای دهند.

گروه های هلندی فعال محیط زیست یک راه حل زمان بندی شده برای ایکواینر پیشنهاد داده اند و از سهامداران این شرکت خواسته اند به این پیشنهادات رای دهند تا اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای کاهش انتشارا این شرکت بر اساس معهده پاریس را به اجرا بگذراند.

پیش از این ایکواینر اهدافی برای کاهش انتشارات مراحل اول و دوم این شرکت تعیین کرده بود اما فعالان محیط زیست خواستار تعمیم این اهداف برای انتشارات مرحله سوم هم هستند.

یکی از این فعالان محیط زیست می گوید «مشکل بسیار بزرگ اما نادیده گرفته این است که انتشارات مرحله سوم که 80 درصد از کل انتشار نفت و گاز را در بر می گیرد کنار گذاشته شده است. انگار که یک شرکت تولید کننده سیگار بگوید کارگرانش سیگاری نیستند اما این شرکت باز هم سیگار بفروشد».

غول های بزرگ نفت و گاز دنیا برنامه هایی برای کاهش انتشار خود آغاز کرده اند. غول های نفت و گاز اروپایی هم اهدافی برای انتشار مرحله سوم در نظر گرفته اند در حالی که شرکت های بزرگ آمریکایی هیچ هدفی برای این مرحله از انتشارات تعیین نکرده اند.

رای گیری برای این پیشنهاد محیط زیستی در یازدهم ماه مه انجام می گیرد و دولت نروژ که دو سوم سهام ایکواینر را در اختیار دارد اعلام کرده است از نتایج رای گیری تبعیت خواهد کرد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdchiin6.23nkidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما