تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 84215

افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی های خورشیدی و بادی در چین

تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر در سال 2020 در چین 9.7% از کل برق مصرفی است
اداره ملی انرژی (NEA) در پیش نویس قانون روز دوشنبه گفت، چین هدف گذاری کرده است که تلاش خواهد کرد تولید برق خود را از نیروگاه های خورشیدی و بادی به حدود 11٪ از کل مصرف برق کشور در سال 2021، از 9.7٪ در سال 2020 برساند.
 افزایش ظرفیت تولید برق از انرژی های خورشیدی و بادی در چین
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از اداره ملی انرژی (NEA) در پیش نویس قانون روز دوشنبه گفت، چین هدف گذاری کرده است که تلاش خواهد کرد تولید برق خود را از نیروگاه های خورشیدی و بادی به حدود 11٪ از کل مصرف برق کشور در سال 2021، از 9.7٪ در سال 2020 برساند.

رئیس جمهور چین شی جین پینگ اعلام کرده است که چین تا سال 2030 سهم سوخت های غیرفسیلی در مصرف انرژی اولیه را به حدود 25٪ خواهد رساند، که بخشی از تعهد وی برای رساندن انتشار کربن این کشور به قبل از 2030 است.

اداره ملی انرژی (NEA) در پیش نویس این طرح گفت كه تولید انرژی خورشیدی و بادی باید طی 5 سال آینده هر ساله افزایش یابد و تا سال 2025 به حدود 16.5٪ از كل استفاده از انرژی مصرفی کشور برسد.

همچنین از توسعه دهندگان پروژه های انرژی خورشیدی و بادی خواستار سرعت بخشیدن به ساخت و سازها شدند و از دولت های محلی و شرکت های شبکه برق خواست تا برق تولید شده از نیروگاه ها را برای اتصال به شبکه تضمین کنند.

طبق پیش نویس این طرح، دولت های محلی همچنین برای اطمینان از توسعه طولانی مدت انرژی های تجدیدپذیر در کشور ، انتظار می رود که به تأیید پروژه های جدید خورشیدی و بادی سرعت دهند.

در ماه فوریه، دولت مرکزی شرکت های شبکه منطقه ای را مجبور به افزایش حداقل خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر کرد.

پیش نویس این طرح تا 25 آوریل برای مشاوره با مردم باز می شود./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcji8eo.uqexvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما