تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 84210
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد

تجهیز بی‌سیم محیط‌بانان به جی‌پی‌اس

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امسال همه موتورسیکلت‌های محیط‌بانان به دستگاه جی‌پی‌اس مجهز خواهد شد.
تجهیز بی‌سیم محیط‌بانان به جی‌پی‌اس
به گزارش زیست آنلاین، سرهنگ جمشید محب‌خانی ظهر امروز (۳۰ فروردین ماه) در حاشیه دیدار با خانواده شهید مهدی مجلل و شهید میکائیل هاشم،ی دو محیط‌بان زنجانی که به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه، سعی شده است محیط‌بانان به تجهیزات مدرن مجهز شوند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، بی‌سیم محیط‌بانان در هفت استان مجهز به جی‌پی‌اس خواهد شد تا با مدیریت درست شرایط را به نفع این قشر تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات، توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور است و حتما محیط‌بانان در حین گشت‌زنی باید جلیقه به تن داشته باشند. همچنین دوره‌های آموزشی برای محیط‌بانان برگزار شده که این موضوع باعث ارتقا مهارت محیط‌بانان شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه براساس آمارها فقط ۴۷ درصد از محیط‌بانان مورد نیاز را در اختیار داریم، گفت: البته با اقدامات انجام شده تا ۱۰ سال آینده تعداد زیادی محیط‌بان همه ساله جذب کار می‌شوند؛ هرچند با همین تعداد نیرو نیز، تلاش شده است تا محیط‌زیست کشور را از گزند عده‌ای افراد سودجو در امان نگه داریم و این هشدار را به متخلفان می‌دهم که اجازه دست‌درازی را حتی با دادن خون خود به آنها نخواهیم داد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: البته معتقدیم هر ایرانی خود یک محیط‌بان است و باید با حفاظت از محیط پیرامون خود شرایطی را فراهم آورد که محیط‌زیست را سالم در اختیار آیندگان قرار دهد. این وظیفه ملی و دینی ما به‌شمار می‌آید و باید به آن توجه کنیم.

سرهنگ محب‌خانی همچنین به شهادت دو محیط‌بان زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: پرونده در حال رسیدگی است و با تاکید رییس محترم قوه قضائیه با سرعت موارد و مراحل رسیدگی و اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت./ایسنا

https://zistonline.com/vdce7w8v.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما