تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 84208
شواهد نشان می دهد هند احتمالا قصد دارد به دلیل هزینه کم ساخت نیروگاه زغال سنگی، این نوع نیروگاه ها را علی رغم تعهدات خود برای مقابله با تغییر اقلیم گسترش دهد.
 هند احتمالا نیروگاه های زغال سنگی خود را بیشتر می کند
به گزارش زیست آنلاین، هند به دنبال تولید برق ارزان است و بر اساس پیش نویس سندی که به تازگی رویترز مشاهده کرده است علی رغم تلاش دوستداران محیط زیست برای کاهش تولید برق زغال سنگی، این کشور قصد دارد در این نیروگاه ها سرمایه گذاری کند.

در سال 2020 سهم زغال سنگ در تولید برق هند برای دومین سال متوالی کاهش یافته بود و این سال را به سال شاخص تولید برق بعد از دهه ها استفاده از نیروگاه های زغال سنگی تبدیل کرده بود.

با این حال هنوز هم زغال سنگ سه چهارم برق مورد نیاز هند را تولید می کند.

فعالین محیط زیست از سال ها پیش به دنبال این بودند که نگذارند هند ظرفیت نیروگاه های زغل سنگی خود را افزایش دهد. قیمت انرژی های باد و خورشیدی هم در حال کاهش است و می تواند کمک موثری باشد برای کاهش انتشار سومین تولید کننده گازهای گلخانه ای دنیا.

جان کری، نماینده ویژه رییس جمهور ایالات متحده در امور اقلیمی می گوید که «هند در زمینه مقابله با تغییرات اقلیم خوب عمل کرده است».

اما پیش نویس 28 صفحه ای که در ماه فوریه در سیاست برق ملی (NEP) آمده و به صورت عمومی منتشر نشده است نشان می دهد که ظرفیت نیروگاه های زغال سنگی هند افزایش یافته است. هرچند در این سند به استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها برای کاهش انتشارات تاکید شده است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbw5bw.rhbagpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما