تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 84203
زیست آنلاین: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح جزئیات تفاهم نامه بین ساتبا و سازمان محیط‌زیست از تسهیل صدور مجوز برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد و افزود: سرمایه گذاران کرمان و یزد دیگر نیازی به اخذ مجوز محیط زیست ندارند.
به گزارش زیست آنلاین، دو سازمان محیط زیست و ساتبا ( انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ) با هدف ایجاد تعاملات لازم جهت بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌ها و به منظور حفاظت وصیانت از محیط‌زیست، بهینه سازی استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه انرژی‌های پاک و همچنین کنترل آلاینده‌های محیط‌زیست تفاهم نامه همکاری امضا کردند.  

در این تفاهم نامه که به امضای مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و محمد ساتکین معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا رسید، صدور مجوزها برای ایجاد و بهره برداری از نیروگاه های تجدد پذیر را آسان خواهد کرد.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار زیست آنلاین اهداف 5 گانه اجرای این تفاهم را به شرح زیر برشمرد:

- همکاری در تدوین فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مرتبط

- تولید محتوا و تامین نیازهای آموزشی مورد نیاز ساتبا

- همکاری در تعیین اولویت‌بندی و میزان ظرفیت احداث سیستم‌های تجدیدپذیر در مناطق مختلف

- تسهیل‌گری در صدور مجوز زیست‌محیطی برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر

- بررسی امکان استفاده از منابع مالی صندوق ملی محیط‌زیست

- و همچنین اقدام در جهت تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم در بخش‌های تخصصی مرتبط

وی تصریح کرد: برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست الزامی است برای تسهیل در امر اخذ مجوز طی نشستی که با وزارت نیرو داشتیم قرار بر این شد مکانهایی را مشخص کنیم که اگر در آن مکانها پنل های خورشیدی نصب شود مشمول فرایند اداری اخذ مجوز محیط زیستی نخواهد شد.

تچریشی با اشاره به شروع مطالعات مکانی توضیح داد: قرار است مکان یابی برای احداث نیروگاههای تجدیدپذیر استان به استان مطالعه و مشخص شود و تا کنون مکان یابی در استان های کرمان و یزد مشخص شده و سرمایه گذارانی که قصد احداث نیروگاه دارند دیگر نیازی به اخذ مجوز محیط زیست ندارند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: دو نهاد توافق کردند در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان در حوزه تجدیدپذیر از  منابع صندوق ملی محیط زیست برای کمک به کسب و کارهای مبتنی بر محیط زیست استفاده شود، بطور مثال دامداری هایی که با حجم انبوهی از کودهای حیوانی که می توانند آلوده کننده آبهای سطحی و خاک باشند  بتوانند وامی دریافت کنند تا از کودهای حیوانی برق مجموعه خود را تولید کنند.

 

https://zistonline.com/vdcgwx97.ak9tz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما