تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 84191
دو خودروساز بزرگ دنیا، تویوتا و جنرال موتورز، به شدت در رقابت با هم هستند تا بتوانند سهم خود را در بازار خودروهای برقی هر روز بیشتر کنند.
حکایت دو خودروساز: مسیر متفاوت جنرال موتورز و تویوتا در چین
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از رویترز، تویوتا یکی از موفق ترین شرکت های خودروساز در زمینه خودروهای هیبریدی است اما وقتی صحبت از حضور خودروهای الکتریکی این شرکت به ویژه در چین می شود، باید کاری بیشتر از این انجام دهد.

خودروی برقی کوچک بدون زرق و برق هونگ گیوانگ، ساخته شرکت جنرال موتورز که هزینه ای کمتر از 5 هزار دلار داشت ضربه سختی در بزرگترین بازار خودروی دنیا به جنرال موتورز وارد کرد درحالی که تویوتا هنوز هم خودروهای برقی کوچک خود را در چین به معرض فروش می گذارد.

تویوتا، بزرگترین خودروساز دنیا، به دنبال آن است که در 19 آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای از جدیدترین پلتفرم خودروهای الکتریکی خود با نام TNGA رونمایی کند که شروعی خواهد بود برای ساخت مدل های مختلف.

تویوتا همچنین خودروی الکتریکی مفهمومی اسپورت متوسط (SUV) را بر اساس پلتفرم e-TANGA رونمایی می کند که در چند سال آینده در سراسر دنیا عرضه خواهد شد.

تویوتا تجربه ای طولانی در ساخت خودروهای برقی سبک دارد اما حالا با ساخت خودروهای متوسط الکتریکی نشان می دهد که این شرکت با چالش ساخت خودروهای کوچک و کم هزینه برقی مواجه است که در عین حال باید رقابتی، راحتی و ایمن باشند.

تویوتا با فشارهایی که برای کاهش انتشارات خودروها وارد می شود در تقلای ساخت خودروهای برقی است که با خودروهایی چون Mini EV،  سندان های تسلا، فولکس واگن و رنو و خودروهای برقی چینی چون Xpeng  رقابت کند.

در حالی که خودروی هیبرید Prius تویوتا بهترین فروش را در دنیا کسب کرد اما فروش خودروی eQ برقی کوچک با شکست مواجه شد. eQ بعد از فروش 100 دستگاه در سال 2012 کنار گذاشته شد. این خودرو نسخه کوچک iQ بود با هزینه 3.6 میلیون ین برابر با 33 هزار دلار که تقریبا برابر با هزینه یک کمرای متوسط بود.

کنترل هزینه ها

یکی از مهمترین موضوعات در بحث خودروهای برقی قیمت آن است. خودروهای برقی کوچک نیازمند ایستگاه های برقی هستند که بتوانند با رقبای بنزینی خود رقابت کنند. و از طرفی چپاندن یک باتری حجیم در داخل یک خودروی کوچک چالش دیگری است.

خیلی از خودروهای برقی فضای بیشتری دارند چون باتریددر زیر خودرو جاساز شده است و بنابراین خودروساز باید تصمیم بگیرد که خودرو را با ارتفاع بیشتری بسازد تا فضای بیشتری داشته باشد یا ارتفاع آن را کم کند و فضا را قربانی راحتی کند.

تویوتا قصد ندارد کیفیت را به خطر بیاندازد اما می داند باید خودرویی بسازد که قیمت آن کمتر از 20 هزار دلار باشد. این همان کاری است که جنرال موتورز برای ساخت Mini EV به کار برد تا این خودرو را با هزینه 28800 یوان یا 4410 دلار تولید کند.

کارخانه SAIC-GM-Wuling بزرگ ترین کارخانه تولید خودروی جنرال موتورز در چین است که ون هایی با قیمت پایه 30 هزار یوان تولید می کند. بنابر گفته مدیران این کارخانه، قرار است تا سال 2022 چهار مدل از برندهای این کارخانه تولید شود و از سویی برنامه ریزی برای تولید 10 مدل دیگر هم در دستور کار است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccssq4.2bq0o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما