تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 84184
زیست آنلاین: این شرکت اعلام کرده است به انتشار صفر خالص رسیده است و راه را برای دستیابی به هدف گسترده خود یعنی انتشار صفر خالص در کل زنجیره تأمین خود تا سال 2030 هموار می کند.
فیس بوک می گوید به انتشار صفر خالص رسیده است
به گزارش زیست آنلاین، این شبکه اجتماعی اعلام کرد که طی سه سال گذشته، میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را 94 درصد کاهش داده است و اکنون فعالیت های آن با 100 درصد انرژی تجدیدپذیر پشتیبانی می شود.

فیس بوک این اهداف را در سال 2018 تعیین کرد و امروز یکی از بزرگترین خریداران انرژی تجدیدپذیر است. این شرکت برای بیش از شش گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی در 18 ایالت و پنج کشور قرارداد بسته است. همه 63 پروژه جدید هستند و در همان محل مراکز داده قرار دارند.

در حالی که این شرکت به اندازه کافی انرژی تجدیدپذیر خریداری می کند تا کل تجارت خود را تأمین کند، هنوز کل انرژی مورد نیاز تجارتش بطور کامل تجدیدپذیر نیست. در عوض، این شرکت، مانند بسیاری از شرکت های دیگر که هدف صفر خالص را دنبال می کنند، می تواند گواهینامه های انرژی تجدیدپذیر را خریداری کند.

شرپفر، یکی از مدیران فیس بوک گفت که تعهد صفر خالص فیس بوک شامل سرمایه گذاری در مناطق کمتر سنتی نیز می باشد. مراکز داده شرکت با استفاده از آب و برق کمتر نسبت به واحدهای تهویه مطبوع سنتی خنک می شوند، به این معنی که حدود 10 درصد از مصرف انرژی مرکز داده، برای کارهای غیر محاسباتی مانند خنک سازی است.

مسابقه برای رسیدن به صفر خالص برای برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان به یک رقابت مثبت تبدیل شده است. فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون همه اهداف بلند پروازانه ای برای کاهش میزان انتشار خود دارند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdceez8v.jh8evi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما