تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 84182
رویال داچ شل به پروژه ای می پیوندد که می تواند یکی از بزرگ ترین پروژه های بریتانیا در زمینه جذب و ذخیره سازی کربن و ایجاد یک هاب هیدروژن در این کشور باشد.
پروژه بزرگ جذب کربن در بریتانیا با همکاری شل راه اندازی می شود
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از بلومبرگ، غول نفت و گاز رویال داچ شل اعلام کرده است تمرکز خود را بر روی انرژی های پاکتر قرار خواهد داد و به آرامی از تجارت انرژی های سنتی خارج خواهد شد.

حالا این غول نفت و گاز با هاربور انرژی (Harbour Energy) و شرکت توسعه پروژه Storegga Geotechnologies همراه شده است تا پروژه ای در زمینه جذب کربن راه اندازی کند.

این پروژه با نام Acorn خوانده می شود و شرکت های حاضر در این پروژه سهمی یکسان از عملیات ها را از آن خود کرده اند.

رویال داچ شل باید تا سال 2035 سالانه 25 میلیون تن کربن جذب و ذخیره سازی کند. بنابراین همن حالا هم در استرالیا و نروژ پروژه هایی برای این منظور راه اندازی کرده و در کانادا تاسیساتی را برای جذب سالانه یک میلیون تن کربن به بهره برداری رسانده است.

Acorn یکی از بزرگ ترین پروژه های بریتانیا است و انتظار می رود تا سال 2030 بتواند سالانه 5 میلیون تن کربن جذب کند، یعنی نصف انتشاراتی که دولت بریتانیا قرار است از انتشار آن جلوگیری کند.

این پروژه شامل یک کارخانه تولید هیدروژن هم هست که در سال 2025 به بهره برداری می رسد.سال 2018 غول نفت و گاز توتال فرانسه هم برای پیوستن به این پروژه اعلام آمادگی کرده بود که فعلا منتفی است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccisq4.2bq048laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما