تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 84149
زیست آنلاین: طبق مطالعه ای که بر روی ذرات پلاستیک موجود در هوا انجام گرفت، آلودگی میکروپلاستیک، اکنون به دور دنیا در حال چرخش است.
آلودگی پلاستیک به دور دنیا می چرخد
به گزارش زیست آنلاین، محققان می گویند که آلودگی انسانی منجر به یک چرخه پلاستیکی جهانی، شبیه فرآیندهای طبیعی مانند چرخه کربن شده است که در آن پلاستیک در جو، اقیانوس ها و خشکی در حال حرکت است.

در این تحلیل، آلودگی پلاستیک یکی از مهمترین موضوعات زیست محیطی قرن بیست و یکم عنوان شده است.

این نشان می دهد که میلیاردها تن پلاستیک که در اقیانوس ها و خشکی ریخته می شود و به قطعات ریز تقسیم می شوند، توسط ترافیک جاده ای و وزش باد در دریاها و زمین های کشاورزی دوباره وارد هوا می شوند.

در حال حاضر مردم در حال نوشیدن، خوردن و تنفس میکرو پلاستیک ها هستند و تحقیقات نشان می دهد که میزان آلودگی به سرعت در حال افزایش است.

استنشاق این ذرات می تواند باعث تحریک بافت ریه شده و منجر به بیماری های جدی شود.

تیم تحقیقاتی بیش از 300 نمونه میکروپلاستیک منتقل شده از هوا از 11 سایت در سراسر غرب ایالات متحده ار در اختیار داشت که پایه ای برای مدل سازی جوی تخمین سهم منابع مختلف بودند.

دانشمندان دریافتند كه در واقع هیچ یك از میكروپلاستیك های منتقل شده از طریق هوا مستقیماً از پلاستیكی كه در شهرها دور ریخته می شود، نیست، بلکه نتیجه ترافیك جاده ای و وزش باد و زمین های زراعی است كه ذرات پلاستیك را در محیط زیست پخش می کند.

آنها متوجه شدند كه جاده ها عامل اصلی در غرب آمریكا هستند كه به حدود 85 درصد از میکروپلاستیک های موجود در هوا مرتبط می باشند. اینها به احتمال زیاد شامل ذرات تایرها و لنت های ترمز خودروها و پلاستیک های هستند که در زمین جود دارند. تخمین زده می شود که اقیانوس ها منبع 10 درصد و خاک 5 درصد از پلاستیک های منتقل شده در هوا در غرب آمریکا باشند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcf1ydc.w6djjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما