تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 84132
زیست آنلاین: شش سازمان زیست محیطی، از جمله صندوق جهانی حیات وحش و Greenpeace، از نروژ خواستند تا برنامه های استخراج از بستر اقیانوس را متوقف کند.
درخواست از دولت نروژ برای متوقف کردن استخراج از اعماق دریا
به گزارش زیست آنلاین، دولت نروژ در ژانویه، طرح هایی را برای صدور اولین مجوزها از اوایل سال 2023، برای اکتشاف و تولید مواد معدنی از بستر اقیانوس، در فلات قاره گسترده خود آغاز کرد.

فعالان زیست محیطی در بیانیه ای گفتند: برای تغییر رویکرد به زندگی سبز، مواد معدنی و فلزی باید از کاهش مصرف و استفاده مجدد بهتر، در خشکی بدست بیایند، نه از اعماق دریا که استخراج بی رحمانه می تواند صدمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد کند.

آنها همچنین از نروژ خواستند تا علیه استخراج در اعماق آبهای بین المللی، در سازمان بین المللی بستر دریا (ISA)، که در مورد قوانین تولید مواد معدنی از بستر دریا تصمیم گیری می کند، موضع بگیرد.

مطابق قوانین بین المللی، نروژ برای استخراج در اعماق دریا به مجوز ISA نیازی ندارد، زیرا منابع بالقوه در فلات قاره گسترده آن واقع شده است.

این کشور اسکاندیناوی، در سالهای اخیر از چند عملیات برای نقشه برداری از کف اقیانوس در امتداد بخشی از خط الراس میانه آتلانتیک در قطب شمال که از Jan Mayen تا مجمع الجزایر Svalbard گسترش یافته، حمایت کرده است.

اداره نفت نروژ که مسئول تیم نقشه برداری می باشد، اعلام کرده است که این ذخایر کشف شده شامل فلزات و مواد معدنی مهم کاربردی در فناوری باتری ها، توربین های بادی و تلفن های همراه است.

Silje Ask Lundberg، رئیس قدیمی ترین سازمان زیست محیطی نروژ Naturvernforbund (دوستان زمین نروژ) گفت: ما از دریاهای عمیق کمتر از سطح ماه می دانیم. استخراج از بستر دریا می تواند گونه ها و زیستگاه هایی را که هم برای دریا و هم برای کره زمین نقش مهمی دارند از بین ببرد.

https://zistonline.com/vdchizn6.23nkxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما