تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 84127

افزایش ۱.۵ گیگاواتی ظرفیت مزارع بادی ازبکستان

این پروژه از تولید سالانه 1.1 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند
شرکت اماراتی انرژی‌های تجدیدپذیر مصدار با دولت ازبکستان توافق نامه‌ای امضا کرده است که ظرفیت پروژه مزرعه بادی خود را تا 1.5 گیگاوات افزایش دهد.
افزایش ۱.۵ گیگاواتی ظرفیت مزارع بادی ازبکستان
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از Energy Live News، این برنامه به دنبال توسعه، ساخت و بهره برداری از مزرعه بادی 500 مگاواتی زرافشان (Zarafshan)، دومین پروژه انرژی پاک در مقیاس کم مصرف در کشور و بزرگترین مزرعه بادی در آسیای میانه است.

این امر می تواند برق کافی برای تأمین انرژی حدود 500000 خانه را تولید کند همچنین این پروژه از تولید سالانه 1.1 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌کند.

گسترش ظرفیت این پروژه ازبکستان را در دستیابی به اهداف خود یعنی جمع آوری 3 گیگاوات انرژی بادی و تأمین 25٪ از برق مورد نیاز خود از منابع تجدید پذیر انرژی تا پایان دهه پشتیبانی خواهد کرد.

مصدار در ژوئن سال گذشته توافق نامه خرید برق (PPA) و قرارداد سرمایه گذاری برای مزرعه بادی زرافشان را با وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان و شبکه ملی ازبکستان امضا کرد.

سردور اومورزاکوف، معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی جمهوری ازبکستان، اظهار کرد: پتانسیل انرژی های تجدیدپذیر در ازبکستان سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی پایدار و مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد داشت. در کنار آن، گسترش ظرفیت های تولید برق پاک توسط شرکت مصدار از هدف ما برای دو برابر کردن تولید برق تا سال 2030 پشتیبانی خواهد کرد.

وی همچنین افزود: مصدار به پل ارتباطی کشور ما تبدیل خواهد شد که از طریق آن شرکت های جدید اماراتی نیز در ازبکستان سرمایه گذاری خواهند کرد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbz8bw.rhba5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما