تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 84121
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط‌زیست:

شرکت‌های نفتی ملزم به نوسازی خطوط فرسوده انتقال هستند

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با وجود آلودگی‌های مکرر نفتی در منطقه خلیج‌فارس، شرکت‌های بهره‌بردار نفتی ملزم به نوسازی و تعویض خطوط فرسوده هستند.
شرکت‌های نفتی ملزم به نوسازی خطوط فرسوده انتقال هستند
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، محمود رضایی در جلسه ای با هدف بررسی تازه ترین روش های مقابله با آلودگی های نفتی خلیج فارس با اشاره به آلودگی ناشی از نشت مواد نفتی برخی سکوها و خطوط انتقال نفت در خلیج فارس، بر پایبندی نهادهای متولی در پیشگیری و در صورت بروز مقابله با آلودگی های ایجاد شده تاکید کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به بروز آلودگی های دوره ای و مکرر در منطقه خلیج فارس، شرکت های بهره بردار از این تاسیسات ملزم به نوسازی و تعویض خطوط فرسوده شده اند.

رضایی ادامه داد: شرکت های بهره بردار باید در اسرع وقت نسبت به ارائه برنامه زمان بندی اجرای پروژه اقدام کنند، اما تا اجرای کامل پروژه بهسازی و تعویض خطوط فرسوده که متولی آن در منطقه خلیج فارس شرکت نفت فلات قاره است، شرکت یاد شده ملزم به ارائه گزارش به موقع هر گونه نشت نفت به سازمان های مرتبط و نظارتی از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین اقدام سریع برای پاک سازی و امحای آن با کمک و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی کشور شده است.

وی با اشاره به آثار مخرب و جبران ناپذیر آلودگی های نفتی بر زیستگاه ها و سواحل خلیج فارس گفت: این پدیده در سال های گذشته بارها رخ داده که منجر به آسیب جدی و در مواردی غیر قابل برگشت به زیستگاه های حساس آبزیان و چشم انداز سواحل شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی با قدردانی از همکاری سایر سازمان ها در اطلاع رسانی و مقابله با آلودگی های دریایی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: همکاری دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی به موقع باعث جلوگیری از پیشروی لکه های نفتی به سمت سواحل به عنوان زیستگاه های حساس و مناطق مسکونی شده است که کمک شایانی به جمع آوری و امحائ نفت تخلیه شده در مبدا می شود./ایرنا

https://zistonline.com/vdcfyydc.w6dj0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما