تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 84111

پروژه های مزارع خورشیدی امارات: دریاچه هایی در میان شنزارها

تولید 30 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تا سال 2030
امارات متحده عربی با ساخت نیروگاه های بزرگ خورشیدی قصد دارد تا سال 2030 ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر را از 18 گیگاوات فعلی به 30 گیگاوات افزایش دهد.
پروژه های مزارع خورشیدی امارات: دریاچه هایی در میان شنزارها
به گزارش زیست آنلاین، یکی از این نیروگاه های خورشیدی با 3.4 میلیون پنل از دور همانند دریاچه‌ای در میان بیابان دیده می‌شود. دریاچه ای که بزرگترین نیروگاه خورشیدی امارت است.

این نیروگاه که با نام «نور ابوظبی» شناخته می‌شود مابین یک مزرعه پرورش شتر و شن‌های روان قرار دارد.

این تاسیسات 1.2 گیگاوات ظرفیت دارد و بزرگترین سایت مجزای دنیاست که قادر است برای 90 هزار خانوار برق تولید کند.

شرکت شرکت ملی انرژی ابوظبی (طاقه)، ماریوبنی ژاپن و جینکو چین اداره این نیروگاه را بر عهده دارند. این ماه دومین سالی است که این نیروگاه به بهره برداری رسیده است.

بیش از 1400 ربات مکنده شبها محیط این نیروگاه را تمیز می کنند تا بهره وی آن بالا رود.

پروژه نور به اضافه پروژه طاقه که تاسیساتی با ظرفیت 2 گیگاوات در الدفرا در نزدیکی پایتخت است، نشانه هایی از تلاش شرکت طاقه امارات برای تبدیل شدن به یک شرکت انرژی پاک است.

در حال حاضر طاقه 5 درصد از انرژی مورد نیاز امارات را به صورت انرژی های تجدیدپذیر تولید می کند اما برنامه ریزی کرده است تا با افزایش این نوع انرژی به 30 درصد سبد انرژی کشور تا سال 2030 ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر را از 18 گیگاوات فعلی به 30 گیگاوات افزایش دهد.

امارات متحده عربی قصد دارد تا سال 2050  بتواند 44 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع انرژی خورشیدی و بادی و 6 درصد را از انرژی هسته ای تامین کند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcezz8v.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما