تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 84107

اعطای وام ۹.۱ میلیون یورویی به پروژه خورشیدی شناور در آلبانی

ظرفیت کل نیروگاه‌های برق‌آبی آلبانی ۱۳۵۰ مگاوات است
برای حمایت از توسعه یک مزرعه خورشیدی شناور با ظرفیت کل 12.9 مگاوات در آلبانی و بالکان غربی، وام 9.1 میلیون یورویی (7.8 میلیون پوندی) اعطا شده است.
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از Energy Live News، شرکت دولتی کیش (KESH) با استفاده از منابع خورشیدی آلبانی و برای استفاده از زمین های کم مصرف، مزرعه خورشیدی را در مخزن نیروگاه آبی Vau i Dejës در این کشور احداث خواهد کرد.

این شرکت دارای سه نیروگاه برق آبی بزرگ با ظرفیت کلی 1350 مگاوات است که حدود 70٪ از تولیدات داخلی آلبانی را تشکیل می دهد.

بانک بازسازی و توسعه اروپا (EBRD)، که این وام را ارائه می دهد، معتقد است که نیروگاه خورشیدی جدید با مقاومت بیشتر می‌تواند این کشور را برای رسیدن به هدف‌های آب و هوایی کمک کند و بخاطر وجود مخازن بسیار نیروگا‌های برق آبی در آلبانی و بالکان غربی می‌توان پروژه‌های خورشیدی شناور را در این منطقه گسترش داد.

بسجان کادیو، مدیر عامل KESH اظهار کرد: این پروژه از اهمیت ویژه ای برای شرکت برخوردار است. این شرکت را به عنوان یك شركت نوین در ابتكارهای آلبانیایی و جهانی برای سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدید پذیر با استفاده از فن آوری نوآورانه فتوولتائیك سازگار با تولید برق آبی قرار می دهد.

وی همچنین افزود: پروژه علی‌رغم کوچک بودنش نه تنها موقعیت‌های زیادی برای پیشرفت دارایی‌های عمومی در زمینه‌های تجاری، فنی و محیط زیستی فراهم می‌کند، بلکه فوت و فن مورد نیاز برای راه‌اندازی و عملیات سیستم‌های فوتوولتاییک – آبی را نیز نشان می‌دهد، که مثال بسیار خوبی برای همکاری درست بین EBRD و KESH است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjaveo.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما