تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 84097
سیستم های پمپاژ آب خورشیدی شامل پمپ ، پنل خورشیدی و یک کنترل کننده و ملزومات دیگر از قبیل سنسور تعیین سطح آب و ... می باشد. پمپ هاي آب عموما به دو دسته AC و DC تقسيم مي شوند. از نظر اقتصادي موتورهاي AC بسيار ارزانتر از موتورهاي DC هستند.
پمپ آب خورشیدی DC
به گزارش زیست آنلاین، سرویس انرژی های تجدیدپذیر برق نیوز: به طور کلی پمپ‌های خورشیدی شامل پنل‌های خورشیدی، کنترل کننده و بدنه اصلی هستند و به دو دسته AC و DC تقسیم می‌شوند. از آنجایی که پنل‌های خورشیدی تولید کننده جریان DC هستند. پمپ‌های DC باعث کاهش تجهیزات مورد نیاز و صرفه جویی بیشتر در انرژی می‌شود. از نظر اقتصادی موتور‌های AC بسیار ارزانتر از موتور‌های DC هستند، اما تبدیل کننده DC به AC نسبتا گران قیمت است.

معرفی انواع پمپ آبDC برخی از پمپ‌های آب خورشیدی به طور مستقیم به پنل‌های خورشیدی (PV) وصل شده و نیازی به باتری ندارند. این پمپ‌ها به پمپ‌های DC یا سولار Solar مشهورند و در دو نوع ساخته می‌شوند

پمپ DC با کنترلر سرخود پمپ DC بدون کنترلر نحوه کار پمپ آب خورشیدی

پمپ آب DC با کنترلر سرخود در پمپ‌ها و کفکش‌های توان پایین؛ پنل خورشیدی به‌صورت مستقیم می‌تواند به پمپ یا کفکش متصل شود که در این صورت هزینه پکیج تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. این نوع پمپ‌های DC که با استقبال خوبی در بازار روبه‌رو شده‌اند به‌صورت پکیج یکجا ارائه‌شده و صرفاً پنل‌ها را با در نظر گرفتن ولتاژ ورودی به آن‌ها وصل می‌کنند. معمولاً از باتری در این سیستم‌ها استفاده نمی‌شود تا هزینه راه‌اندازی پایین بیاید. این پمپ‌ها به‌صورت خودکار در ساعاتی که ولتاژ راه‌اندازی آن‌ها تأمین شود شروع بکار کرده و آب را پمپاژ می‌کنند و با رسیدن سطح آب به میزان موردنظر (تشخیص توسط سنسور سطح آب) خاموش می‌شوند.


پمپ آب DC بدون کنترلر خود پمپ آب، کنترلر برای اتصال مستقیم پنل‌ها به این پمپ نیاز ندارد، ولی چون ولتاژ کار آن DC است و ولتاژ آرایه‌های فتوولتاییک (خورشیدی) متفاوت از ولتاژ کار پمپ است برای این سیستم پمپ خورشیدی به این صورت کار می‌کند که صفحات خورشیدی (پنل‌ها)، انرژی را از خورشید دریافت کرده و مستقیم به پمپ می‌دهند و یا در داخل باتری ذخیره می‌کنند و در مواقع نیاز، انرژی از باتری توسط پمپ دریافت شده و برای استحصال آب توسط موتور پمپ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر یک پمپ جریان AC استفاده شود یک اینورتر لازم است تا جریان مستقیم پنل‌های خورشیدی به جریان متناوب تبدیل شود.

  https://zistonline.com/vdchqvn6.23nkwdftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما