تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 84081
زیست آنلاین: این دیدگاه که کامیون های سنگین با باتری، توان رقابت با کامیون های دیزلی را ندارند، با چالش جدیدی روبرو شده است.
کامیون های برقی می توانند با کامیون های دیزلی رقابت کنند
به گزارش زیست آنلاین، این اعتقاد وجود داشت که باتری های اضافه مورد نیاز برای حمل و نقل باعث گران شدن این وسایل نقلیه الکتریکی می شوند.

اما یک مطالعه جدید نشان داد اگر شبکه های شارژ سریع برای کامیون ها ساخته شوند، آنها می توانند از نظر هزینه، با کامیون های دیزلی رقابت کنند.

محققان می گویند با شارژ سریع، هرچه وسیله نقلیه بزرگتر باشد، این مزیت بیشتر است.

در انگلستان و سراسر جهان، تغییر رویکرد بزرگی در بین مصرف کنندگان به سمت اتومبیل هایی که بوسیله برق انرژی آن ها تامین می شود، وجود دارد.

 

آمار ماه مارس در انگلیس نشان می دهد، فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی به 14 درصد از کل بازار رسیده است.

وقتی صحبت از وسایل نقلیه الکتریکی پاک می شود، اروپای غربی با بیش از 700 هزار اتومبیل مجهز به باتری که در سال 2020 به فروش رسید، در جهان پیشتاز است.

اما برای جابجایی بارهای سنگین، داستان کمی متفاوت است.

برای تغییرات اقلیمی، این یک مسئله مهم است. حدود 7 درصد از انتشار کربن در جهان، توسط کامیون های سنگین تولید می شود.

در حالی که تسلا و سایر تولیدکنندگان گام های کوچکی در این بازار برداشته اند، منتقدان معتقدند که آنها برای رقابت با گازوئیل باید هزینه های زیادی انجام دهدند.

مطالعه جدید موسسه محیط زیست استکهلم (SEI) نشان می دهد که شارژ سریع و باتری های نه چندان بزرگتر، کلید رقابت تجاری برای کامیون های بزرگ الکتریکی است.

یکی از محققین می گوید: نکته کلیدی اینجا است که اساساً یک وسیله نقلیه سنگین تر انرژی بیشتری مصرف می کند. هرچه انرژی بیشتری مصرف کند، پتانسیل ذخیره بیشتری نیز وجود دارد. بنابراین، یک کامیون بسیار سنگین، به ازای هر کیلومتر، گازوئیل بیشتری نسبت به یک کامیون سبک تر مصرف می کند، اما اگر بتوانید آن را به وسیله برقی تبدیل کنید، این یک پتانسیل ذخیره بزرگ نیز می باشد.

محققان مدلی تهیه کردند که در آن یک کامیون برقی به مدت 4.5 ساعت فعالیت می کرد و سپس 40 دقیقه با دستگاه پرقدرت شارژ می شد.

با تمرکز حمل و نقل سنگین کالاها در جاده های اصلی، بنادر و پایانه ها، احتمالاً تعداد شارژر کمتری نسبت به اتومبیل های الکتریکی مورد نیاز است.

تنها مشکل این است که این نوع شارژر سریع تجاری هنوز ساخته نشده است. با این حال، محققان اطمینان دارند که این فناوری بسیار سریع بوجود خواهد آمد.

به گفته کارشناسان، این زمینه بهترین موقعیت برای ایجاد مشوق توسط دولت هایی است که نگران تغییرات آب و هوایی هستند.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdca6wna.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما