تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 84037
زیست آنلاین: بر اساس مصاحبه وزیر محیط زیست برزیل با روزنامهO Estado de Sao Paulo، وی می خواهد یک میلیارد دلار کمک خارجی از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، برای کاهش 30 تا 40 درصدی جنگل زدایی در آمازون جذب کند.
دولت برزیل به دنبال جذب یک میلیارد دلار کمک خارجی برای جنگل آمازون
به گزارش زیست آنلاین، ریكاردو سالس به این روزنامه گفت: این طرح یک میلیاردی در طی 12 ماه اجرایی خواهد شد.

برزیل به دلیل عدم موفقیت در مهار جنگل زدایی در آمازون، بزرگترین جنگل بارانی جهان، مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است.

جائر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی گفته است كه ترجیح می دهد به جای محافظت از جنگل های بارانی، از منابع اقتصادی آنها بهره برداری كند.

سالس گفت: یک سوم این پول برای تأمین هزینه های مبارزه مستقیم با جنگل زدایی هزینه و دو سوم باقیمانده برای توسعه اقتصادی، به افرادی که از جنگل های بارانی بهره مند شده اند برای فرصت های جایگزین اهدا خوهد شد.

این کشور از ایالات متحده در خواست کمک مالی گرده و از نروژ نیز درخواست کرد که اگر مایل به کمک است، با این کشور همکاری کند.

به گفته سالس، ارتش همچنان در راس امور خواهد بود، زیرا پرداخت روزانه به آنها ارزانتر از استخدام كارمندان تمام وقت در آژانس محیط زیست این کشور است. بودجه این آژانس در دوره بولسونارو کاهش پیدا کرده است.

سالس گفت: اگر ما کمک مالی دریافت نکنیم، بهترین تلاش خود را با منابع خود انجام می دهیم، اما من نمی توانم به درصد خاصی از کاهش جنگل زدایی متعهد شوم.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbzgbw.rhbafpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما