تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 84028
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نامه‌ای به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها خواستار استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در امر حفاظت، پیشگیری و اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی شد.
استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در پیشگیری از حریق جنگل‌ها و مراتع/ ۸۰ هزار همیار طبیعت در سامانه همیار طبیعت ثبت نام کردند
به گزارش زیست آنلاین، مسعود منصور نوشت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار همیار طبیعت در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و آمادگی خود را در امر حفاظت و ارتقای پوشش حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی اعلام کرده‌اند که این نیروها در حال حاضر نیازمند ساماندهی و آموزش هستند.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین بر برنامه‌ریزی برای اعمال مدیریت بهینه جهت پیشگیری از حریق در عرصه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به پایین بودن میزان بارندگی احتمال اینکه در فصل بهار و تابستان شاهد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور باشیم، وجود دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، منصور خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب مردمی از ظرفیت بالایی برخوردارند و این نیروها می‌توانند با آموزش‌های لازم و مجهز شدن به امکانات انفرادی نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و اطفای حریق احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی داشته باشند./ایسنا

https://zistonline.com/vdcbwgbw.rhba5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما