تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 84012
زیست آنلاین: تحقیقات نشان می دهد افزایش دما از سال 1960 به عنوان مانع جدی برای عملکرد محصولات زراعی و دامی بوده است.
گرمایش سریع جهانی به بهره وری کشاورزی آسیب می رساند
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات جدید نشان می دهد که بحران آب و هوا با بهره وری بسیار کمتر از آنچه که اگر انسان به این سرعت کره زمین را گرم نمی کرد اتفاق نمی افتاد، در حال نابودی محصولات سیستم های کشاورزی جهان است.

پیشرفت در فناوری ها، استفاده از کود و تجارت جهانی، به تولید اجازه داده است که از دهه 1960، با جمعیت رو به رشد جهان همگام شود. اگرچه با وجود نابرابری های فاحش، هنوز میلیون ها نفر از سوء تغذیه رنج می برند.

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده در مجله Nature Climate Change، افزایش دما در این زمان به عنوان یک ترمز برای بهره وری کشاورزی محصولات زراعی و دامی عمل کرده است.

از سال 1961 تاکنون، بهره وری کشاورزی، نسبت به حالتی که جهان این چنین تحت گرمایش ناشی از فعالیت های انسان قرار نمی گرفت، 21 درصد کاهش یافته است.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل، با توجه به افزایش جمعیت جهان به بیش از 9 میلیارد نفر تا سال 2050 تخمین زده است که تولید مواد غذایی باید حدود 70 درصد افزایش یابد. به همین دلیل باید تولید محصولات کشاورزی سالانه تقریبا یک میلیارد تن، و تولید گوشت بیش از 200 میلیون تن افزایش یابد.

امواج گرما که کارگران مزرعه ها را خسته و برخی محصولات را پژمرده می کند و از بین می برد، به طور فزاینده ای یک تهدید برای کشاورزی است. رخدادهای شدید آب و هوایی و خشکسالی همچنین می تواند بر میزان تولید یک مزرعه، به ویژه مزارع کوچکتر در کشورهای فقیر، تأثیر بگذارد.

https://zistonline.com/vdcew78v.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما