تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 84011
زیست آنلاین: دادگاه عالی آمریكا روز پنجشنبه پس از 8 سال تنش بین ایالت های جورجیا و فلوریدا بر سر آبی كه از جورجیا و پایین دست مزارع پنبه و بادام زمینی عبور کرده و به خلیج Apalachicola در فلوریدا می ریزد، به نفع جورجیا رای داد.
جورجیا، برنده جدال آبی 8 ساله دو ایالت آمریکا
به گزارش زیست آنلاین، دادگاه عالی آمریکا، ادعاهای فلوریدا مبنی بر اینکه جورجیا بیش از حد از رودخانه Chattahoochee، که شاخه ای از رودخانه Apalachicola در پایین دست است، استفاده می کند و باعث بالا رفتن سطح شوری خور و نابودی جمعیت با ارزش صدف ها در آنجا شده است را رد کرد.

دادگاه بصورت متفق القول، با صدور رأی 9-0، حکم داد که فلوریدا با توجه به تعادل بین نیازهای مردم جورجیا و نیازهای کشاورزی در مقابل نیازهای این ایالت، برداشت بیش از حد آب توسط ایالات جورجیا را اثبات نکرده است و همچنین دادگاه نیز قبول نکرد که کاهش آب، دلیل کم شدن جمعیت صدف ها در فلوریدا بوده است.

برایان كمپ، فرماندار جورجیا رای دادگاه را به عنوان یك پیروزی چشمگیر برای جورجیا و اثبات تلاش چندین ساله چندین فرماندار و دادستان كل در این ایالت برای محافظت از حقوق آب شهروندان جورجیا اعلام کرد.

با توجه به سابقه فدرال که قدمت آن به 100 سال پیش باز می گردد، هر دو ایالت ادعای سهمی از آب مورد بحث را دارند، اما جان دراپر، وکیل دادگستری سانتا فه و کارشناس حقوق آب به رویترز گفت: "این تقسیم بندی 50-50 نیست."

مقامات و کشاورزان جورجیا می گویند که آنها در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر در مصرف آب صرفه جویی می کنند. کمیسیون منطقه ای آتلانتا گفت: کلانشهرهای 9 بخش بزرگ اطراف مرکز ایالت، با جود افزایش جمعیت 1.2 میلیون نفری نسبت به 20 سال پیش، 10 درصد آب کمتری مصرف می کنند.

https://zistonline.com/vdcdfz0j.yt0of6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما