تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 84004
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: مرجع علمی- آزمایشگاهی دانشگاه تهران، علت تلف شدن ماهی‌ها در ساحل عسلویه این استان را آسیب‌های بافتی به آب‌شش ناشی از مرگ و میر خارج از آب اعلام کرده‌است.
علت تلف شدن ماهی‌ها در ساحل عسلویه مشخص شد
به گزارش زیست آنلاین، فرهاد قلی‌نژاد روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این نتایج هیستوپاتولوژی ماهی‌های نمونه برداری شده نشان می‌دهد که تلف شدن این دسته از ماهی‌ها متاثر از از آلایندگی‌های محیطی نبوده‌است و احتمال رهاسازی پس از صید و مرگ آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان محیط زیست همه واحدهای صنعتی منطقه در روزهای منتهی به این رخداد، فعالیت نرمال داشته‌اند و گزارشی مبنی بر وقوع آلودگی دریافت نشده‌‍‍است.

قلی نژاد ادامه داد: همچنین این ماهی‌ها از گونه کتو و از خانواده گیش ماهیان هستند که بصورت گله‌ای در سطح و در آب‌های عمیق حرکت و مهاجرت می‌کنند و تاثیر انتشار آلودگی بصورت نقطه‌ای در دور از ساحل امکان ندارد و آلودگی صنایع بیشتر بر آب‌های کم عمق ساحلی اثر می‌گذارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ماهی‌های مشاهده شده در ساحل در حال فساد بوده‌اند که این امر نشان می‌دهد این مرگ و میر ناشی از آلودگی ساحل و مرگ زود هنگام نبوده‌است.

وی اظهار کرد: حساسیت افکار عمومی استان بوشهر نسبت به این رخداد مهم که با سلامتی و تغذیه مردم در ارتباط است و محیط زیست پیرامونی و احساس مسئولیت و دغدغه انسانی هم استانی‌ها جای خرسندی و قدردانی دارد.

 چهارم استفند ماه ۹۹ تصاویری مبنی بر تلف شدن جمعی از ماهی‌ها در ساحل عسلویه منتشر شد که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت./ایرنا

https://zistonline.com/vdcfjxdc.w6djxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما