تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 83993
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید مبتنی بر الگوریتم، که توسط تعدادی از دانشگاه های انگلستان انجام شده است، پیش بینی می کند که رتبه اعتباری 63 کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی تا سال 2030 کاهش کاهش پیدا می کند.
به گزارش زیست آنلاین، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه آنگلیای شرقی و SOAS مستقر در لندن "سناریوی واقعی" موسوم به RCP 8.5 را بررسی کردند که در آن انتشار کربن و سایر آلاینده ها در دهه های آینده همچنان افزایش می یابد.

آنها سپس بررسی کردند که تأثیر منفی احتمالی افزایش دما، افزایش سطح دریا و سایر تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد و دارایی کشورها، چگونه می تواند بر اعتبار آنها تأثیر بگذارد.

بیشترین آسیب برای کشورهای چین، شیلی، مالزی و مکزیک است که در پایان قرن شش درجه تنزل رتبه پیدا خواهند کرد. همچنین ایالات متحده، آلمان، کانادا، استرالیا، هند و پرو حدود چهار رتبه تنزل را تجربه خواهند کرد.

نتایج نشان می دهد که در صورت روند فعلی انتشار کربن، همه کشورها اعم از ثروتمند یا فقیر، گرم یا سرد، دچار افت رتبه می شوند.

این مطالعه همچنین تخمین زده است که با کاهش رتبه بندی، معمولاً هزینه های استقراض کشورها در بازارهای بین المللی افزایش می یابد. کاهش رتبه ناشی از تغییرات اقلیمی موجب خواهد شد 137 تا 205 میلیارد دلار به پرداخت سالانه خدمات بدهی کشورها تا سال 2100 افزوده شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbf9bw.rhbf9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما