تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 83989

اسکاتلند ۹۷ درصد برق مصرفی سال ۲۰۲۰ را از منابع پاک تأمین کرد

اسکاتلند توانست در سال ۲۰۲۰. ۹۷.۴ درصد الکتریسیته خالص خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تامین کند.
اسکاتلند ۹۷ درصد تقاضا برای برق در سال ۲۰۲۰ را با منابع تجدیدپذیر تأمین کرد و به هدف ۱۰۰ درصدی که تقریباً یک دهه قبل تعیین کرده بود نرسید.
اسکاتلند ۹۷ درصد برق مصرفی سال ۲۰۲۰ را از منابع پاک تأمین کرد
به گزارش زیست آنلاین، سال ۲۰۱۱ دولت اسکاتلند هدفی بلندپروازانه تعیین کرد: تامین ۱۰۰ درصدی برق خالص مورد نیاز کشور با منابع تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۰. با اینکه اسکاتلند نتوانست به این هدف برسد، اما ۹۷.۴ درصد الکتریسیته خالص خود را از منابع پاک تامین کرد.

تولید انرژی تجدیدپذیر در این کشور در ۱۰ سال اخیر بیش از ۳ برابر شده که برای تامین برق ۷ میلیون خانه کفایت می‌کند. باد همچنان بزرگترین انرژی تجدیدپذیر در اسکاتلند است هر چند که انرژی برق‌آبی بیشترین رشد را در سال گذشته میلادی تجربه کرد.

 تغییرات اقلیمی یکی از دلایل اصلی استفاده بیشتر از منابع انرژی پاک در اسکاتلند بوده است. به گفته او پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر سالانه از ورود ده‌ها میلیون تن کربن به اتمسفر جلوگیری کرده و مزایای چشمگیر اقتصادی-اجتماعی دارند.

تلاش‌ها به همینجا ختم نمی‌شوند چرا که اسکاتلند می‌خواهد تا سال ۲۰۴۵ انتشار آلاینده‌ها در این کشور را به صفر (net-zero) برساند. مقامات این کشور می‌خواهند تا سال ۲۰۳۰، ۵۰ درصد تقاضا برای انرژی در‌ بخش برق، گرمایش و حمل‌ونقل توسط منابع پاک تامین شود. البته اسکاتلند برای دستیابی به این هدف باید اقداماتی جدی به ویژه در‌ بخش گرمایش و حمل و نقل انجام دهد.

حدود ۲۵ درصد از انرژی مصرف شده در اسکاتلند مربوط به مصارف خانگی و حمل‌ونقل تجاری است و گرمایش بالغ بر نیمی از مصرف انرژی و تصاعدات کربنی را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر منابع تجدیدپذیر تنها ۶.۵ درصد از تقاضا برای گرمایش غیر الکتریکی را پاسخ می‌دهند. او گفت اگر اسکاتلند می‌خواهد تا سال ۲۰۴۵ به مرحله کربن خنثی برسد، دولت و صنعت باید به همکاری با یکدیگر برای از میان برداشتن چالش‌ها ادامه دهند.

منبع: دیجیاتو

https://zistonline.com/vdcgyy97.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما