تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 83986

پیشی گرفتن تولید انرژی‌های تجدیدپذیر انگلستان از سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۰

انرژی بادی در دریا و خشکی ۲۴.۲ درصدکل برق انگلستان را تولید می‌کند
تولید انرژی های تجدید پذیر در سال 2020 برای اولین بار از سوخت های فسیلی پیشی گرفت.
پیشی گرفتن تولید انرژی‌های تجدیدپذیر انگلستان از سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۲۰
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از Energy Live News، این طبق آمار جدیدی است که توسط دولت منتشر شده است، که نشان می دهد تجدیدپذیرها 42.9٪ از برق انگلیس را در سال گذشته تأمین می کردند، در حالی که فسیل ها 38.5٪ تولید می کنند.

تحلیل‌های دپارتمان انرژی، استراتژی صنعتی و تجارت نشان می‌دهد که استفاده از سوخت‌های فسیلی در مقایسه با سهم ۷۵.۴ درصدی آن‌ها در سال ۲۰۱۰ به کم‌ترین مقدارش رسیده است.

تولید باد در ساحل بیشترین افزایش تجدیدپذیرها را در تولید برق به خود اختصاص داده است – که عمدتا ناشی از سرعت زیاد باد در طول سال و همچنین ظرفیت نصب شده جدید است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که باد خشکی و دریایی با هم بیش از نیمی از انرژی تجدیدپذیر انگلیس را در سال 2020 تأمین کرده اند و 24.2 درصد کل برق مورد نیاز انگلیس را تولید می کنند.

کل مصرف نهایی انرژی در سال 2020 13٪ کمتر از سال 2019 بود، در حالی که مصرف انرژی حمل و نقل 28٪ کمتر بود، هر دو در کمترین میزان به دلیل محدودیت های Covid-19 تقاضا برای بسیاری از صنعت، خدمات تجاری و حمل و نقل را کاهش داد.

ملانی اون، معاون مدیر اجرایی RenewableUK، اظهار کرد: آمار ثبت شده امروز، علی رغم همه گیر شدن بیماری کرونا، نشان می دهد که انرژی های تجدیدپذیر باعث شده تا در چالش برانگیزترین دوره‌ای که در چندین دهه‌ی گذشته با آن روبه‌رو بوده‌ایم‌، بتوانیم صنعت برق کشور را سرپا نگه داریم.

وی همچنین افزود: مجموعه مهم دیگری از ارقام منتشر شده امروز نشان می دهد که صنعت باد دریایی انگلیس اکنون بیش از 26000 شغل را پشتیبانی می کند، عمدتا در مناطق ساحلی که به فرصت های جدید نیاز دارند. با رشد سریع زنجیره تأمین داخلی ما، طی پنج سال آینده این میزان به بیش از 69000 خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: صنعت بادی دریایی در این دوره پنج ساله بالغ بر 60 میلیارد پوند سرمایه گذاری خصوصی جذب می کند، که به شروع اقتصاد سبز کمک می کند و ما را به موقع به سمت انتشار صفر خالص نزدیک می کند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcd9n0j.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما