تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 83971
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: افزایش اندک در سطح دی اکسید نیتروژن (NO۲) می‌تواند با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و تنفسی مرتبط باشد.
تاثیر آلاینده دی‌اکسید نیتروژن بر افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و تنفسی
به گزارش زیست آنلاین، نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است: حتی افزایش اندک سطح دی اکسید نیتروژن در هوا می‌تواند احتمال مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی را بیشتر کند.

یافته های به دست آمده حاکی از آن است که ضرورت دارد دستورالعمل‌های فعلی کیفیت هوا مورد بازبینی قرار گرفته است و محدودیت‌های بیشتری در انباشت آلاینده دی اکسید نیتروژن اعمال شود.

دی اکسید نیتروژن یک آلاینده متداول در هواست که بر اثر احتراق سوخت در مواردی مانند حمل و نقل، نیرو و فرآیندهای صنعتی تولید می شود.

در حال حاضر در دستورالعمل های کیفیت بهداشت سازمان جهانی بهداشت (WHO) آمده است که سطح دی اکسید نیتروژن نباید از میانگین سالانه ۴۰ میکروگرم در متر مکعب بیشتر شود.

در بسیاری از مطالعات اثرات منفی قرار گرفتن در معرض این آلاینده بر سلامتی را در کوتاه مدت بررسی کرده اند اما بیشتر آن‌ها بر اساس نمونه گیری‌های کوچک و مناطق جغرافیایی محدود بوده بنابراین نتایج متناقضی به همراه داشته است.

دراین مطالعه گروهی از محققان بین المللی به بررسی ارتباط کوتاه مدت بین سطح دی اکسید نیتروژن و خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلب عروقی و تنفسی در چندین کشور و منطقه در جهان پرداختند.

در یک بازه زمانی ۴۵ ساله در مجموع ۶۲.۸ میلیون مورد فوت گزارش شد که ۱۹.۷ میلیون (۳۱.۵ درصد) مورد فوتی بر اثر بیماریهای قلبی عروقی بوده و ۵.۵ میلیون (۸.۷ درصد) مورد فوتی بر اثر بیماری های تنفسی بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، به طور میانگین، افزایش ۱۰ میکروگرم در متر مکعب در غلظت  دی اکسید نیتروژن در روز قبل، به ترتیب با افزایش ۰.۴۶، ۰.۳۷ و ۰.۴۷ درصدی در مجموع موارد فوتی، فوت بر اثر بیماریهای قلبی عروقی و بیماریهای تنفسی همراه بوده است./ایسنا

https://zistonline.com/vdchzwn6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما