?> بیش از ده میلیون نفر طی شش ماه در اثر حوادث آب و هوایی آواره شده اند | زیست آنلاین
تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 83951
زیست آنلاین: یک سازمان بشردوستانه روز گذشته اعلام کرد حدود 10.3 میلیون نفر به دلیل حوادث ناشی از تغییرات آب و هوایی مانند طغیان و خشکسالی در شش ماه گذشته آواره شدند که اکثر آنها در آسیا بودند.
بیش از ده میلیون نفر طی شش ماه در اثر حوادث آب و هوایی آواره شده اند
به گزارش زیست آنلاین، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر گفتند حدود 2.3 میلیون نفر دیگر در در همان دوره در اثر درگیری آواره شدند، که نشان می دهد اکنون دلیل عمده آوارگی داخل کشورها ناشی از تغییرات اقلیمی است.

هلن برونت، هماهنگ کننده مهاجرت و جابجایی آسیا و اقیانوسیه IFRC گفت: اگرچه این ارقام فقط یک دوره شش ماهه از سپتامبر 2020 تا فوریه 2021 را نشان می دهد، اما روند سریع جابجایی مرتبط به آب و هوا را مشخص می کند.

بر اساس گزارش IFRC، حدود 60 درصد آوارگان داخلی در شش ماه گذشته در آسیا بوده اند.

در سطح جهان، 17.2 میلیون نفر در سال 2018 و 24.9 میلیون نفر در سال 2019 آواره شده اند. ارقام کامل مربوط به سال 2020 در دسترس نیست، اما گزارش شش ماهه IDMC نشان داد که 9.8 میلیون آواره به دلیل بلایای طبیعی در نیمه اول سال گذشته وجود داشته است.

طبق گزارش سال گذشته موسسه اقتصاد و صلح، انتظار می رود بیش از 1 میلیارد نفر تا سال 2050 به دلیل درگیری و عوامل بوم شناختی با مهاجرت اجباری روبرو شوند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfy1dc.w6dmtagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما