تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 83949
معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور در سال ۱۴۰۰ با استفاده از منابع مالی دولتی و همچنین بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بخش دولتی با رشدی سریع صورت خواهد پذیرفت.
ساتکین: توسعه تجدیدپذیرها در ۱۴۰۰ سریع تر می شود
به گزارش زیست آنلاین، "محمد ساتکین" در آئین اختتامیه پویش هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های نیروگاهی افتتاح شده در قالب این پویش اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ در بخش ساخت و ساز‌ها تعداد ۴۶ نیروگاه تجدیدپذیر با مجموع ظرفیت ۱۴۷.۲ مگاوات با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۱۴ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۳۲ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۸۹.۲ مگاوات که ۱۶ مگاوات از آن از نوع نیروگاه‌های کوچک سقفی محدود به ظرفیت انشعاب است، ۵ نیروگاه بادی با مجموع ظرفیت ۱۲ مگاوات، ۵ نیروگاه برق‌آبی کوچک با مجموع ظرفیت ۹.۱۷ مگاوات و یک نیروگاه بازیافت تلفات حرارتی و ۲ نیروگاه توربین انبساطی به ظرفیت ۱۹.۲ مگاوات است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به آمار نیروگاه‌های قابل افتتاح تا قبل از پایان دولت دوازدهم افزود: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ مجموعا ۱۰ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۷۷.۳ مگاوات و ۲ نیروگاه بادی به ظرفیت ۵۰ مگاواتی به بهره‌برداری برسد که مجموع سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خورشیدی ۲۶۷ میلیارد تومان و نیروگاه‌های بادی ۵۱۰ میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس سازمان ساتبا از برنامه‌های این سازمان در راستای توسعه سریع نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: این توسعه با دو محور استفاده از منابع مالی دولتی و همچنین بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت خواهد پذیرفت.

وی در تشریح برنامه استفاده از منابع مالی دولتی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با رشد ۴۵۰ درصدی یعنی با ۴.۵ برابر شدن منابع دولتی و با توجه به اضافه شدن منابع مالی حاصل از سوخت صرفه‌جویی شده شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.

ساتکین ادامه داد: در بخش توسعه بدون استفاده از منابع مالی دولتی امیدواریم تامین برق رمز ارز‌ها توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر و همین‌طور تامین ۲۰ درصد از نیاز انرژی الکتریکی بخش دولتی با استفاده از این نوع نیروگاه‌ها کمک شایانی به این توسعه کند.

https://zistonline.com/vdccooq4.2bq108laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما