تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 83944
بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است اگر قرار است در مقابله با تغییرات اقلیم به نتیجه برسیم باید میزان سرمایه گذاری برنامه ریزی شده در انرژی های پاک تا سال 2050 حدود 30 درصد افزایش یابد و به 131 تریلیون دلار برسد.
برای مقابله با تغییرات اقلیم پروژه های انرژی پاک به 131 تریلیون دلار سرمایه نیاز دارند
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، این گزارش تاکید دارد که میزان تولید هیدروژن هم باید تا حد ممکن افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در گزارش جدید خود بر افزایش میزان و سرعت تولید انرژی های تجدیدپذیر برای مقابله با افزایش دمای کره زمین تاکید کرده است.

فرانسیسکو کامرا، مدیر اجرایی این سازمان در ابوظبی می گوید: شکاف بین اینکه ما کجا هستیم و کجا باید باشیم نه تنها کم نشده بلکه افزایش هم یافته است. ما مجبوریم برای گذار انرژی سرعتمان را بیشتر کنیم.

در گزارش این آژانس که با عنوان «مسیر 1.5درجه» منتشر شده است آمده است که مصرف سوخت های فسیلی تا سال 2050 باید تا 75 درصد کاهش یابد و از سویی مصرف نفت و زغال سنگ باید با سرعت بیشتری کاهش داشته باشد.

بر اساس این گزارش استفاده از گاز طبیعی باید تا 2025 به حد پیک خود برسد هرچند تا نیمه این قرن گاز طبیعی پراستفاده ترین سوخت فسیلی دنیا خواهد بود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ظرفیت برق تجدیدپذیر باید تا نیمه این قرن بیش از ده برابر شود و در کنار آن بخش حمل نقل باید 30 برابر بیشتر برقی سازی شود.
Hydrogen renewable energy production – hydrogen gas for clean electricity solar and windturbine facility.

این گزارش از افزایش قابل توجه تولید و مصرف هیدروژن سبز به عنوان یک سوخت با کربن صفر که از طریق برق بادی و خورشیدی تولید می شود نیز خبر داده است.

بر اساس این گزارش 30 درصد برق مصرفی صرف تولید هیدروژن سبز و مشتقات هیدروژن چون آمونیاک و متانول خواهد شد.

بر همین اساس برای تولید این میزان هیدروژن ظرفیت الکترولیز دنیا باید تا 5 هزار گیگاوات افزایش یابد. در حال حاضر ظرفیت تولید هیدروژن سبز دنیا فقط 0.3 گیگاوات است./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdchkwn6.23nxkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما