تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 83933
زیست آنلاین: مسئولان تانگشان، بزرگترین شهر فولاد سازی چین اعلام کردند که شرکتهایی را که اقدامات لازم برای طرح اضطراری ضد آلودگی انجام نداده اند یا آلاینده ها را به طور غیرقانونی تخلیه کرده اند، مجازات خواهد کرد.
به گزارش زیست آنلاین، لی گوئیفو، معاون شهردار تانگشان، شنبه شب در جلسه اضطراری شهرداری گفت: همه شرکت ها باید طور کامل الزامات طرح حفاظت از محیط زیست شهری را برآورده کنند.

به شرکتهای بخش فولاد و سیمان ابلاغ شده است که تولید خود را در طول روزهای آلوده بسیار محدود یا متوقف کنند تا انتشار کل آلاینده های هوا مانند دی اکسید سولفوریک یا اکسید نیتروژن تا 50 درصد کاهش یابد.

تانگشان، مرکز اقتصادی شمال استان هبی، به دلیل وجود صنایع سنگین، در طول تاریخ همواره یکی از آلوده ترین شهرهای چین بوده است. این منطقه همچنین یک منبع مه غلیظ برای منطقه ای نزدیک پکن است.

برای شرکتهایی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی کنند، تمام مجوزهای تخلیه آلاینده آنها لغو شده و رتبه عملکرد تخلیه آنها به "D" کاهش می یابد، و باید تولید خود را متوقف کنند.

هفته گذشته، وزارت محیط زیست چین پس از آنکه متوجه شد چهارکارخانه تولید فولاد در زمان آلودگی شدید تولید خود را محدود نکرده بودند، از مسئولان تانگشان خواست سخت گیری بیشتری برای مقابله با نقض قوانین انجام دهند.

چین برای کاهش انتشار کربن، متعهد شده است که تولید فولاد خام خود در سال 2021 را از رکورد 1.06 میلیارد تن که سال 2020 به ثبت رسید، کاهش دهد.

بخش فولاد، 15 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای این کشور را تشکیل می دهد که بالاتر از هر صنعت تولیدی دیگری قرار دارد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfm1dc.w6dmmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما