تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 83921
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آئین بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شرقی و مرکزی کشور در روز یکشنبه و توسط رئیس جمهور خبر داد.
آب خلیج فارس به صنایع مس سرچشمه و سنگ آهن چادرملو رسید
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب افزود: این آئین روز یکشنبه ۲۴ اسفند به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: قطعه ۲ خط ۱ انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه ۳ خط ۱ انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) در این روز افتتاح خواهد شد.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور، آغاز می‌شود.

رزم حسینی در خصوص انتقال آب به اصفهان به عنوان بخش دیگری از طرح، بیان کرد: روز یکشنبه همچنین عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این روز به صورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می‌شود.

وزیر صمت حجم سرمایه گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱,۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: به عینیت رسیدن این رؤیای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور شاهد خواهیم بود.

https://zistonline.com/vdccsoq4.2bq1i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما