تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 83915

وضع مالیات بر سوخت صنعت کشتیرانی

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: نمایندگان صنعت کشتیرانی با حمایت چندین کشور پیشنهادی را به سازمان ملل متحد ارائه داده اند که برای اولین بار بر سوخت های فسیلی مورد استفاده در صنعت کشتیرانی بین المللی، مالیات وضع شود.
وضع مالیات بر سوخت صنعت کشتیرانی
به گزارش زیست آنلاین، مالیات پیشنهادی 2 دلار به ازای هر تن سوخت مورد استفاده کشتی ها، در طی دهه آینده حدود 5 میلیارد دلار، بودجه تحقیق و توسعه کشتی های با کربن صفر را افزایش می دهد.

در کربن زدایی از صنعت کشتیرانی اما، مشکلات جدی وجود دارد. به عنوان مثال یک کشتی برقی برای عبور از اقیانوس اطلس روزانه معادل 10 هزار باتری تسلا انرژی نیاز دارد. هیدروژن یکی دیگر از سوخت های پیشنهادی است، اما کارشناسان می گویند، برآورد فعلی نشان می دهد برای تولید هیدروژن کافی جهت تامین انرژی مورد نیاز صنعت کشتیرانی، به 60 درصد از انرژی های تجدیدپذیر در جهان نیاز است.

این پیشنهاد که 9 کشور از آن حمایت می کنند، روز گذشته توسط International Chamber of Shipping و تعدادی از نمایندگان صنایع دیگر به سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ارائه شد.

این 9 کشور که حدود 40 درصد از حجم حمل و نقل تجاری جهانی را بر عهده دارند عبارتند از: یونان، ژاپن، سوئیس، سنگاپور، مالت، نیجریه، لیبریا، جورجیا و پالائو.

با این حال، فعالان آب و هوایی نگران هستند که میزان مالیات بسیار کم باشد و شرکت ها از روش های موثرتر کاهش دی اکسید کربن از صنعت کشتیرانی که یک مشکل رو به رشد است، منحرف می شوند.

 

بیش از 80 درصد از تجارت جهانی از طریق دریاها و اقیانوس ها انجام می شود. صنعت کشتیرانی عامل انتشار 2.9 درصد از گازهای گلخانه ای جهان است. پیش بینی ها نشان می دهد، اگر تدابیری برای کاهش کربن از این صنعت اندیشیده نشود، تا سال 2050 میزان تولید گازهای گلخانه ای بیش از دو برابر خواهد شد.

سوخت کشتی ها، نفت سنگین است که مقادیر زیادی دی اکسید کربن و سایر آلاینده ها مانند گوگرد تولید می کند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcft1dc.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما