تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 83914
زیست آنلاین: بر اساس قوانین جدید، لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون باید دوام بیشتری داشته باشند.
قانون حق تعمیر در انگلیس اجرا خواهد شد
به گزارش زیست آنلاین، دولت انگلیس تأیید کرده است که از تابستان، مصرف کنندگان حق تعمیر کالاهای خریداری شده خود را دارند.

دولت وعده داده است كه قوانين اتحاديه اروپا را با هدف كاهش مصرف انرژی و مبالغ صورتحساب و كاهش نياز به مواد جديد، اجرا خواهد كرد.

بسیاری از مصرف کنندگان شکایت کرده اند که کالاها به اندازه کافی دوام ندارند و پس از آن نمی توان آنها را در خانه تعمیر کرد.

تولیدکنندگان از نظر قانونی موظف خواهند بود برای اولین بار قطعات یدکی محصولات را در دسترس مصرف کنندگان قرار دهند. این یک حق قانونی جدید برای تعمیرات است.

هدف از قوانین جدید، افزایش طول عمر محصولات تا 10 سال است و مقامات تخمین می زنند که استانداردهای بالاتر بهره وری انرژی، به طور متوسط 75 پوند در سال در قبوض مصرف کنندگان صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

به گفته دولت، تخمین زده می شود طبق قوانین جدید، سالانه 1.5 میلیون تن زباله الکترونیکی کاهش یابد و به طور کلی به کاهش انتشار کربن کمک شود.

کواسی کوارتنگ، دبیر بازرگانی و انرژی انگلیس گفت: "برنامه های ما برای سختگیری در مورد استانداردهای محصولات، برای اطمینان حاصل کردن از این است که کالاهای الکتریکی بیشتری به جای دور انداخته شدن، تعمیر می شود. با این قوانین در حالی که از محیط زیست محافظت می کنیم، موجب صرفه جویی در هزینه مصرف کنندگان می شویم. چارچوب بهره وری انرژی ما، محصولات الکتریکی را به سمت استفاده کمتر از منابع انرژی و مواد سوق خواهد داد، در هزینه های مردم صرفه جویی خواهد کرد و انتشار کربن را کاهش می دهد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdceeo8v.jh8xzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما