تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 83899
زیست آنلاین: داده های جدید نشان می دهد که انسان ها تقریباً دو سوم از پوشش اصلی جنگل های بارانی گرمسیری جهان را تخریب یا نابود کرده اند.
دو سوم جنگل های بارانی گرمسیری جهان از بین رفته اند
به گزارش زیست آنلاین، این جنگل ها یک حائل طبیعی کلیدی در برابر تغییرات آب و هوایی هستند به سرعت از بین می روند.

از بین رفتن جنگل همچنین یکی از عوامل اصلی انتشار گازهای گلخانه ای است، چرا که پوشش انبوه جنگل ihd گرمسیری، بزرگترین مخزن زنده کربن در جهان است.

طبق تجزیه و تحلیل بنیاد غیرانتفاعی Rainforest Foundation Norway، قطع درختان و تغییر کاربری زمین، عمدتا برای کشاورزی، 34 درصد از جنگل های بارانی گرمسیری قدیمی جهان را از بین برده و 30 درصد دیگر را تخریب و آنها را در برابر آتش سوزی و تخریب، آسیب پذیر تر کرده است.

بیش از نیمی از تخریب ها از سال 2002، در آمازون و در آمریکای جنوبی و در جنگل های بارانی مجاور رخ داده است.

نویسنده این گزارش، که یک محقق جنگل های گرمسیری است گفت: با از بین رفتن بیشتر جنگل های بارانی، پتانسیل بیشتری برای تغییرات آب و هوای وجود دارد که به نوبه خود بقای جنگل ها را دشوارتر می کند. این یک چرخه وحشتناک است.

بر اساس گزارش اخیر دیگری که توسط موسسه منابع جهانی منتشر شد، نرخ نابودی جنگل ها در سال 2019 تقریباً با سطح تخریب سالانه 20 سال گذشته مطابقت داشت، بطوریکه هر 6 ثانیه یک جنگل به اندازه زمین فوتبال از بین رفت.

در دهه های اخیر جنگل آمازون واقع در برزیل تحت فشار شدیدی قرار گرفته است، زیرا رونق کشاورزی، کشاورزان و دلالان زمین را ترغیب کرده است از زمین ها برای کاشت سویا، پرورش گاو و سایر محصولات استفاده کنند. این روند از سال 2019، که جائر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور شد و شروع به تضعیف قوانین محیط زیست کرد، وخیم  تر شده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgy797.ak9wy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما