تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 83868
زیست آنلاین: طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، جهان تنها چند ماه فرصت دارد تا مانع از عبور میزان انتشار کربن صنعت انرژی از میزان پیش از همه گیری در سال جاری شود، زیرا اقتصادها شروع به بازگشت به دوران قبل از محدودیت های کرونا می کنند.
خطر بازگشت انتشار سوخت های فسیلی به دوران قبل از کرونا
به گزارش زیست آنلاین، طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی، جهان تنها چند ماه فرصت دارد تا مانع از عبور میزان انتشار کربن صنعت انرژی از میزان پیش از همه گیری در سال جاری شود، زیرا اقتصادها شروع به بازگشت به دوران قبل از محدودیت های کرونا می کنند.

اطلاعات نشان می دهد که با شروع بهبودی اقتصادهای بزرگ، انتشار ناشی از سوخت های فسیلی در نیمه دوم سال به طور پیوسته افزایش یافت. تا دسامبر سال 2020، میزان انتشار کربن 2 درصد بیشتر از ماه مشابه سال قبل بود.

بازگشت افزایش انتشار آلاینده تنها چند ماه پس از آن آغاز شد که همه گیری کرونا، باعث بیشترین کاهش در تولید دی اکسید کربن از زمان پایان جنگ جهانی دوم شد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی IEA گفت: اگر در چند ماه آینده دولت ها سیاست های صحیح مربوط به انرژی پاک را اعمال نکنند، ممکن است ما به مصرف کربن در گذشته بازگردیم. این در تضاد کامل با تعهدات بلندپروازانه ای است که چندین دولت یکی پس از دیگری داده اند.

IEA یکی از بسیاری از گروههای تأثیرگذاری بود که از دولت ها خواست تا برنامه هایی را برای استفاده از سیاست های انرژی سبز به عنوان محرک اقتصادی در پی بحران ویروس کرونا عملیاتی کنند.

با این حال، تحقیقات گاردین نشان داد که فقط تعداد کمی از کشورهای بزرگ سال گذشته شروع به تزریق بودجه کمکی به فعالیت های کم کربن مانند انرژی های تجدیدپذیر، وسایل نقلیه برقی و بهره وری انرژی کردند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcc44q4.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما