تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : 83867
زیست آنلاین: طبق گزارش وزارت محیط زیست چین، این کشور که بزرگترین منتشر کننده گازهای گلخانه ای در جهان است، موفق شد در 5 سال گذشته شدت کربن را 18.8 درصد کاهش دهد.
کاهش 19 درصدی شدت کربن در چین
به گزارش زیست آنلاین، کاهش شدت کربن (میزان انتشار دی اکسید کربن به ازای هر واحد تولید ناخالص داخلی)، به هدف خود که کاهش 18 درصدی بود رسید.

در طی دوره پنج ساله از سال 2015 تا 2020، تولید ناخالص داخلی چین از 68.9 تریلیون یوان به 101.6 تریلیون یوان افزایش یافت.

بر اساس بیانیه ای که روز یکشنبه توسط اداره ملی آمار منتشر شد، تنها در سال 2020 شدت کربن 1 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

رئیس جمهور چین متعهد شده است که کاهش انتشار کربن قبل از سال 2030 آغاز شود و تا سال 2060 این کشور به کربن خنثی دست پیدا کند.

چین برای تحقق تعهدات خود بر اساس توافق نامه آب و هوای پاریس، مصرف انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داده و سوزاندن زغال سنگ را برای کاهش انتشار دی اکسید کربن مهار کرده است.

چین برای دستیابی به هدف خود باید بهره وری انرژی را بهبود بخشد و استفاده از زغال سنگ را بیشتر کاهش دهد.

انتظار می رود یک هدف جدید برای شدت کربن همراه با سایر اهداف مرتبط با آب و هوا مانند کنترل مصرف انرژی، در یک برنامه پنج ساله برای سال های 2021 تا 2025 که قرار است در اواخر این ماه به پارلمان چین ارائه شود، در نظر گرفته شود.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است که فلزات سنگین، به ویژه کادمیوم، آلاینده های مهمی هستند که کیفیت زمین های کشاورزی چین را به خطر می اندازند.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد که کیفیت آب در سال گذشته در مناطق نزدیک دریا در نزدیکی شانگهای و استان شرقی جیانگ سو رو به وخامت گذاشته است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbzwbw.rhbf0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما