تاریخ انتشار :شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 83835

تعهدات اقلیمی کشورها بسیار ناچیز است

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: طبق گزارش سازمان ملل متحد که روز گذشته منتشر شد، تعهداتی که تاکنون طبق پیمان سال 2015 پاریس داده شده است، کمتر از 1 درصد انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را تا سال 2030 کاهش می دهد.
تعهدات اقلیمی کشورها بسیار ناچیز است
به گزارش زیست آنلاین، طبق گزارش سازمان ملل متحد که روز گذشته منتشر شد، تعهداتی که تاکنون طبق پیمان سال  2015 پاریس داده شده است، کمتر از 1 درصد انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را تا سال 2030 کاهش می دهد که بخش بسیار اندکی از 45 درصد کاهش مورد نیاز برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوایی است.

این محاسبه چالشی است که مذاکره کنندگان همانطور که برای تعهدات بلندپروازانه بیشتر، پیش از کنفرانس آب و هوای در گلاسگو در ماه نوامبر، تلاش می کنند، با آن روبرو هستند.

پاتریشیا اسپینوزا، مسئول بخش آب و هوا در سازمان ملل گفت: در حالی که ما بر تغییر سیاسی اخیر در جهت اقدامات قاطعانه تر آب و هوایی در سراسر جهان اذعان داریم، اکنون باید تصمیمات برای شتاب بخشیدن و گسترش اقدامات اقلیمی در همه جا اتخاذ شود.

هدف از این گزارش ارائه وضعیت پیشرفت در اجرای توافق پاریس توسط تقریباً 200 کشوری بود که پنج سال پیش آن را تصویب کردند.

این تحقیق نشان داد که 75 کشور، که با هم حدود 30 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان را بر عهده دارند، تا 31 دسامبر، برنامه های اصلاح شده یا جدیدی برای انتشار گازهای گلخانه ای ارائه داده اند. این کشورها شامل کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر انگلیس، ژاپن، مکزیک، برزیل و استرالیا هستند.

در صورت اجرای این تعهدات، تأثیر آن تنها کاهش 1 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان دهه، نسبت به سطح سال 2010 خواهد بود.

دانشمندان می گویند انتشار گازهای گلخانه ای باید تا سال 2030 حدود 45 درصد کاهش یابد تا افزایش میانگین دمای کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد، بلند پروازانه ترین هدف توافق پاریس، محدود شود.

آلاینده های بزرگی مانند چین، ایالات متحده و هند هنوز نتوانسته اند از وعده های اصلاح شده خود، پیش از کنفرانس رونمایی کنند و این احتمال وجود دارد که تعهدات قوی این کشورها و سایر کشورها چشم انداز را بهبود ببخشد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgn797.ak9ww4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما