تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 83803
زیست آنلاین: در حالیکه کشور هند پس از ماهها اعتراض کشاورزان خشمگین، با بحران فزاینده ای روبرو است، یک فعال آب و هوایی به عنوان نمادی از سرکوب مخالفان دولت هند ظهور کرده است.
به گزارش زیست آنلاین، دیشا راوی، هفته گذشته دستگیر و متهم به ایجاد اغتشاش شد و دادگاه دهلی با درخواست پلیس مبنی بر تمدید بازداشت برای سه روز دیگر موافقت کرد. وکلای وی می گویند وی به طور غیرقانونی دستگیر شده است.

دستگیری راوی، اعتراضاتی را در سراسر کشور به وجود آورد و نگرانی های ناشی از واکنش استبدادی به اعتراضات کشاورزان را که کشور را درگیر کرده است، ایجاد کرد.

وی متهم به کمک به ایجاد و اشتراک گذاری "یک جعبه ابزار" آنلاین است که در آن راه های مسالمت آمیز حمایت از اعتراضات، به مردم گفته شده است.

از ماه نوامبر، ده ها هزار کشاورز در اعتراض به قوانین جدید کشاورزی که به گفته آنها می تواند معیشت آنها را از بین ببرد و آنها را برای استثمار توسط شرکت های بزرگ مهیا کند، در پایتخت اعتصاب کرده اند.

راوی با حمایت از کشاورزان در مورد این موضوع، در توئیتی حمایت خود را ابراز داشت.

کشاورزان با نفوذترین بلوک رأی دهی در هند و بخش اصلی اقتصاد آن هستند.

دستگیری راوی، موجب خشم چهره های سرشناس، از جمله مینا هریس، وکیل و نویسنده و خواهرزاده کاملا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده شده است. برخی از سیاستمداران هندی، از جمله اعضای حزب مخالف اصلی نیز، خشم خود را ابراز داشتند. برخی دیگر نیز آن را تلاشی برای جلوگیری از فعالیتهای آینده می دانند.

منبع: cbcnews

https://zistonline.com/vdcbfwbw.rhbfgpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما