تاریخ انتشار :شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 83802
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران با اشاره به فعالیت معدنی شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در منطقه ناصرآباد کجور در حوزه شهرستان چالوس گفت: صدور پروانه اکتشاف در کجور با موافقت سازمان صمت و با مجوز شورای عالی محیط زیست انجام شده و در این باره هیچ گونه استعلامی از منابع طبیعی نشده است.
 صدور پروانه اکتشاف در کجور با مجوز شورای عالی محیط زیست/از منابع طبیعی استعلام نشده است
به گزارش زیست آنلاین، عبدالرضا سنگاری افزود: معدن سرب کجور یک معدن زیر زمینی است و به‌صورت تونلی برداشت می‌شود و اگر اکتشاف پاسخ مثبت داد و توجیه اقتصادی داشت، شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر باید دوباره همه استعلام‌ها را از دستگاه‌های مربوطه برای برداشت دریافت کند.

وی اضافه کرد: سابقه اکتشاف معدن سرب کجور به سال ۱۳۳۵ بر می‌گردد و این محدوده اکنون در اختیار سازمان صمت قرار گرفته است. شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر به موجب نامه سازمان صمت استان مازندران که منضم به پروانه اکتشاف است جهت همکاری درعملیات اکتشاف به این اداره کل معرفی شده است.

سنگاری در ادامه گفت: منطقه اکتشافی در داخل منطقه حفاظت شده البرز مرکزی  قرار دارد و این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها سنگاری تصریح کرد: شرکت توسعه صنایع  برای دسترسی به محدوده اکتشاف، درخواست مرمت و بازسازی جاده دسترسی قدیمی به معدن سرب و روی را داشته است که منابع طبیعی مطابق قوانین و مقررات جاریه پس از محاسبه میزان خاکبرداری و تعداد نهال‌های موجود در مسیر، نسبت به تعیین خسارات وارده به منابع طبیعی اقدامات مربوطه را انجام داده است.

https://zistonline.com/vdcauana.49new15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما